Ga naar inhoud

Opname mislukt! opslag medium ontoegangkelijk.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik kan met 1 van mijn boxen geen opnames meer maken. de melding "Opname mislukt! opslagmedium ontoegangkelijk" is wat ik te zien krijg. ik heb via het menu geprobeerd de harde schijf te formateren, maar ook dat lukt niet. ik heb inmiddels de harde schijf verwisseld door een andere Maxtor 80 GB maar krijg nog steeds dezelfde melding.

wat kan het zijn? echt kapot?

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Heb je alle opties goed staan? Ik heb dit nl ook eens gehad (eigenlijk al wel vaker). Meestal is het een kwestie van instellingen (Optie: RW aanzetten). Wordt ie wel gemount? Probeer eens unmount en daarna weer te mounten via het menu. Soms wil een reset van de NAS ook wel helpen. Of idd de schijf naar de juuu. Heb ik ook eens gehad. Ik neem tenminste aan dat je een NAS hebt gezien de melding. Of de melding ook voorkomt bij ingebouwde schijven weet ik niet. Als je zoek trouwens op opslagmedium of op ontoegankelijk vind je waarschijnlijk al een hoop mogelijke oplossingen.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Geplaatst:

ik heb de ide kabel vervangen en toen was het bij mij opgelost.

Mischien met het los trekken vn de IDE kabel iets kapot getrokken.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

ik gebruik ingebouwde schijven in mijn dreamboxen.ik wil binnenkort idd overgaan naar een NAS. na een hele tijd rommelen met een 3 tal harde schijven van 80 en 160GB die ik nog had liggen, en het wisselen van jumpers van master naar slave had ik nog steeds het probleem dat de schijven niet werden herkend. Ten einde raad heb ik een schijf uit een wel goed werkende box gehaald maar ook die werd door de "foute" box niet gevonden. het werd daarna nog gekker daar ook de "goede" box nu ook moeite had om harde schijven te herkennen . ook de schijf die ik er eerder uit had gehaald werd niet meer herkend.

na nog een paar keer booten zonder hd werd in een keer de schijf wel weer gevonden. deze meteen laten formateren en daarna werkte alles weer. ook bij de "goede" box werd de HD in één keer'weer gevonden.

Het probleem was dus zonder dat ik nou precies weet wat ik nou goed of fout gedaan heb weer verdwenen.

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen