Ga naar inhoud


ProgDVB + WinCSC + NewCS + Phoenix + Humax + HSIC3 geen AU?


IanPH

Aanbevolen berichten

Beste iedereen,

 

Graag wil ik even mijn probleem voorleggen. Ik heb namelijk al enige jaren een Humax 5400 met een originele C*n*l D*g*t**l kaart. Sinds een maand heb ik mijn nieuw gebouwde HTPC operationeel. Hierin zit een Skystar2 kaart met ProgDVB en WinCSC. Ik heb een server op zolder staan die 24/7 aanstaat (webpage, ftp e.d.) en heb daar m'n Phoenix reader met m'n kaart op aangesloten en daarop NewCS geinstalleerd. Mijn Humax moet nog naar m'n slaapkamer verhuizen alwaar een andere PC met HSIC3.00 met m'n server moet connecten om ook daar sat.tv te kunnen kijken (maar ik wacht nog op 2 dubbele LNB's).

 

Het probleem is nu dat een week geleden opeens m'n HTPC op zwart ging. Ik keek in WinCSC en zag dat m'n server geen sleutels meer gaf. Omdat ik direct begreep dat het met de AU te maken had heb ik al m'n instellingen bekeken en alles leek goed te staan (handmatig in WinCSC config EMM doorgeven aangezet). Ik heb vervolgens meerdere malen via de C*n*l D*g*t**l site m'n kaart trachten te heractiveren. Maar zonder enige resultaat. Vervolgens nog m'n Humax via HSIC met m'n server verbonden en nog eens heractiveerd maar ook op die manier kreeg ik geen activatie.

 

Uiteindelijk heb ik uit pure wanhoop de kaart maar weer gewoon in m'n Humax gedaan en wederom om heractivatie gevraagd en toen had ik binnen 5 minuten weer beeld.

 

Nu vraag ik mij af. Is er in deze set-up nou simpel gezegt geen maand-update te krijgen? Of doe ik iets verkeerds. Ik weet dat die wel werkt met PMCam. Daar heb ik ook al een tijdje mee zitten stoeien. Maar dan kan ik m'n Humax in de slaapkamer niet meer gebruiken met behulp van c*rd sh*r*ng.

 

Alle tips en/of oplossingen zijn welkom.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Je doet niets fout. WinCSC geeft geen EMM's door, dus geen update mogelijk. Is al een wens die heel lang bij de makers is ingediend. Daarom dat we nu ook aan het kijken zijn of het wel wil lukken met de combinatie van Vplug. Zie hiervoor het andere draadje.

 

Maar als je nu ook je Humax er bij weet te hangen als client, heb je kans dat die wel de AU's voor je wil doen. Bij mij is het probleem niet echt accuut, want ik gebruik ook nog een dreambox en die houd de kaart wel in de lucht. Bij C+ is dit veel minder een probleem. Die doen het eens per maand. Is alleen vervelend als ik naar HD1 wil kijken, want dan moet ik ook de Dreambox op HD1 zetten om de kaart actief te houden. Die belgen doen namelijk continue cardupdates. Krijg je 15 minuten geen EMM binnen, dan zit je kaart al weer dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...