adupont Geplaatst: 11 augustus 2006 Geplaatst: 11 augustus 2006 In bijlage heb ik mijn newcs.xml bestand gevoegd (/var/tuxbox/config/). Ik kan er geen "spider" in terugvinden... Mvg, adupont.
JBnl Geplaatst: 11 augustus 2006 Geplaatst: 11 augustus 2006 Idd ik heb gewoon de MGcamd1.12/newcs en newcs gedownload vanuit de blue panel in gemini 1.7 DM7025. Ik heb neveto gedownload en geinstalleerd en vervolgens het newcs.xml bestand gedownload en bij de dummy user(voor mgcamd) geedit en spider op yes gezet. Idd dit is de optie in neveto, vervolgens het bestand terug geschreven de boel gereset (stop/start MGcamd/newcs) en heractivatie gedaan via de website van Canal Digitaal. En vervolgens had ik een update. Hopelijk heb ik het zo duidelijk genoeg uitgelegd. groeten,JBnl
adupont Geplaatst: 11 augustus 2006 Geplaatst: 11 augustus 2006 OK, ik begrijp nu waar die "spider" vandaan komt... dat wordt dus toegevoegd door dat programma 'neveto'. Afwachten dus tot iemand met een TVV-kaartje het blijde nieuws vertelt... Mvg, adupont.
Alfman66 Geplaatst: 11 augustus 2006 Geplaatst: 11 augustus 2006 Bij mij stond spider er ook niet in (in newcs.xml). Ik heb deze maar handamtig toegevoegd aan de hand van een dump van neveto (je kunt ook naar een bestand schrijven vanuit neveto). Bij mij ziet het newcamd stukje er nu zo uit: <newcamdserver> <enabled>yes</enabled> <deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14</deskey> <name>newcs</name> <userfile>/tmp/users.txt</userfile> <user> <name>dummy</name> <password>dummy</password> <au>on</au> <allow>lower</allow> <allow>upper</allow> <spider>yes</spider> </user> </newcamdserver> Misschien een verzoek aan JBnl om even te vergelijken met zijn xml file. Inmiddels draait ie bij mij de hele avond maar nog geen update gezien. Ga morgen eens proberen de heractivatie te doen. Resultaten volgen aldan. Alfman Humax i5050 - CAIW
JBnl Geplaatst: 12 augustus 2006 Geplaatst: 12 augustus 2006 zo staat ie goed ja en dan met sub 1 of sub 0 effe kijken wat de datum is, en anders een heractivatie aanvragen. groeten,JBnl
Alfman66 Geplaatst: 12 augustus 2006 Geplaatst: 12 augustus 2006 JBnl: Even voor alle zekerheid. De versie van NewCS die jij gebruikt is dat de 'standaard of de versie met de Patch? Bij mij werkt heractivatie vooralsnog niet. Ga nu even de kaart in de 500 stoppen. kijken of het dan wel werkt. O ja, als toevoeging. Waar staat de xml file bij jou? Dat ik niet in een v erkeerde file zit te prutsen. Alfman. Humax i5050 - CAIW
JBnl Geplaatst: 12 augustus 2006 Geplaatst: 12 augustus 2006 standaard versie gedownload uit de blue panel groeten,JBnl
Alfman66 Geplaatst: 12 augustus 2006 Geplaatst: 12 augustus 2006 Inmiddels hier de 7025 ongegooid naar 1.7. Nog even flink gestoeid met de good old 500S. Maar toch de kaart in de 500S geupdate. Voor ik er erg in had stond deze op 30-9 en is de pakketwissel die gepland stond ook uitgevoerd. De kaart draait nu in de 7025. Nu eens zien of we begin sep. de update krijgen op de 7025. Alfman Humax i5050 - CAIW
Alfman66 Geplaatst: 13 augustus 2006 Geplaatst: 13 augustus 2006 Zie net in een nieuwe draad onderstaande instelling voor mg_cfg: # AU # 01 enable AU # 02 AU Auto A: { 01 } # key update # 01 update only new keys, default setting # 02 update all keys (used for valid PMK checking) U: { 01 } @ JBnl: staat dit bij jou ook zo? Alfman Humax i5050 - CAIW
adupont Geplaatst: 13 augustus 2006 Geplaatst: 13 augustus 2006 Citaat: # key update # 01 update only new keys, default setting # 02 update all keys (used for valid PMK checking) U: { 01 } Dit staat al standaard zo... moet niet meer aangepast worden (ook voor evocamd). Mvg, adupont.
Alfman66 Geplaatst: 13 augustus 2006 Geplaatst: 13 augustus 2006 In de standaards instellingen van mg_cfg staat U idd op 01. A staat echter op 02. Is dus niet helemaal zoals ie fris binnenkomt na installatie. (ik heb net een nieuwe install gedaan, vandaar dat ik dit nu zie. Alfman Humax i5050 - CAIW
adupont Geplaatst: 13 augustus 2006 Geplaatst: 13 augustus 2006 Citaat: Is dus niet helemaal zoals ie fris binnenkomt na installatie Daarom dat ik er ook op wijs dat de setting m.b.t. de keys (U) standaard al juist staat en geen nieuwe "truc" is om de updates binnen te krijgen... In principe moet de datum van je kaartje naar 30-09-2006 gaan als je een heractivatie aanvraagt. Dus als dit niet lukt, is het weinig waarschijnlijk dat het in de loop van de maand wel spontaan zou gebeuren (met de (gewijzigde) instellingen van je cam). Mvg, adupont.
adupont Geplaatst: 13 augustus 2006 Geplaatst: 13 augustus 2006 Misschien dat er ondertussen iemand met een TV Vlaanderen kaartje en een DM7025: - zijn kaartje heeft kunnen activeren (initieel); - zijn maandelijkse update ontvangen heeft; - zijn kaartje heeft kunnen updaten met bijv. de optie erotiek; ... allemaal mogelijkheden waarbij het kaartje moet bijgewerkt worden. Mvg, adupont.
stefmac Geplaatst: 13 augustus 2006 Geplaatst: 13 augustus 2006 En met een TV vlaanderen kaart lijkt het maar niet te lukken. @sergio heb jij de update op een TVV of op een Canaal kaart? Dreambox 500s-7025-8000hd
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen