Ga naar inhoud


[DBOX-II] CAM VS emu en kaartjes...


Gast coldantrax

Aanbevolen berichten

Hallo beste forum mensjes,

 

dankzij de goede raad van jullie allemaal staat mijn sat installatie nu al uitgericht op Astra 19.2° en binnenkort nog een motor (hopelijk).

Mijn stiefpa is razend tevreden want hij kan nu zijn Duitse zenders van de Moesel bekijken ;-)

Maar ik wil nog verder gaan. Ik weet dat er keys zijn (ik vraag ze hier niet en bied ze ook niet aan) en dat je er dus bepaalde Emu's voor nodig kan hebben. Standaard heb ik camd2 en camd3. Gbox wil k ook maar is nog niet zo simpel om volledige te vinden met config files enzo blijkbaar.

Nu heb ik dus wel eens om te experimenteren eens gezocht naar die bosjes sleutels en nog gevonden ook. Ik vraag nu gewoon, en niet om hier de moderators op stang te jagen ofzo, maar gewoon omdat ik het wil begrijpen, werken de sleutels van bijvoorbeeld Premiere ook met een EMU of is dit alleen met een CAM te doen? Er zijn nog zenders natuurlijk die in de keyfiles staan. Werken deze met EMU's of moet je meer met CAM's (denk aan Dragoncam bvb) bezig zijn? Vind het wel tof met die Linux toestanden.

 

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie antwoorden,

mag eventueel ook een PM zijn met een link naar andere informatieve sites (geen keys, maar uitleg over kaarten in samenwerking met...)

 

 

ColdAntrax

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een emu is feitelijk niets anders als een emulator van een echte CAM. Daarom worden emu's vaak ook softcams genoemd.

 

Je emu doet alsof ie een CAM is en kan op deze manier verschillende versleutelingssystemen (seca, irdeto, viacess, etc.) decoderen. Om te kunnen decoderen zijn sleutels nodig. Deze staan normaal gesproken op je smartcard die op zijn beurt weer in de CAM zit.

 

Onder linux is het echter ook mogelijk deze sleutels in een bestand op te slaan zodat de emu ze hieruit kan lezen. De sleutels in dit soort bestanden dienen dus als vervanging voor een smartcard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...