Ga naar inhoud


[500S] - PLI flubber - audio volume


frullewulle

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Eerst en vooral een zeer mooie image, die nieuwe PLI flubber, en werkt nog prima ook! :-)

 

Ik heb echter t volgende probleempje:

 

M'n DM500S is via de audio uitgang met een versterker aangesloten. Als ik het maximale audio volume vergelijk met dat van bvb. de cdspeler of ingebouwde tuner van de versterker, dan is deze merkelijk stiller.

 

Is het mogelijk om het audiovolume van de DM500S nog luider te krijgen?

 

Het is best mogelijk dat m'n vraag image onafhankelijk is ...

 

En verder nog t volgende:

Is er ergens een howto ivm VCR recording op de PLI flubber te vinden?

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites


De DM500 geeft inderdaad veel minder audiosignaal dan bijv. een CD-speler, maar is dit afhankelijk van PLi Flubber?

Kreeg je met een ander image hardere audio?

 

En wat bedoel je met VCR recording?

Als het er om gaat op te nemen via de videorecorder ingang naar digitaal, dan is dat iets dat met een Dreambox onmogelijk is.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat ik melde dat het waarschijnlijk image onafhankelijk is, met andere images is het net t zelfde. Maar misschien kan je t in de image omzeilen...

 

Ik wou met de DM500S via een netwerkshare opnemen.

 

VCR recording for the 500 staat er in de release notes van de PLI flubber, daarop had ik het.

 

mvg

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het loont zeer de moeite om voor de dm500 een optisch kabeltje voor naar je versterker te kopen. Het volume wordt hoger en kwalitatief gaat het ook vooruit. Uiteraard alleen als je het via de versterker luistert, via de scart blijft het hetzelfde.

 

Opnemen naar een netwerkshare is mogelijk. Zie de vele onderwerpen hierover (zoek op CIFS). Of ze dat nu VCR Recording noemen, ik zou het niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omtrent het opnemen naar de netwerkshare, dat werkt. Ik heb enkel nog enorme haperingen in wat ik heb opgenomen. Als ik daar nog vanaf geraak, dan ben ik tevreden. Ik heb geprobeerd via sserver die in ggrab pakket zit (ik werk met een linux pc) en met een bestand opnemen via de timer of via de webpagina.

 

Ik denk ergens te hebben gelezen dat je ergens iets moet uitschakelen in de netwerkconfig maar ik vind niet meer terug wat het was. Iemand een idee?

 

Verder omtrent de optische kabel: welk type kabel bedoel je juist met een optische? Ik werk met een traditionele kabel zoals er tussen bvb een cdspeler en een versterker zit maar ik merk geen verchil met het volume dat je via de scart uitgang hebt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...