Ga naar inhoud


[5620S] Server Films downloaden via dreambox


droomhobby

Aanbevolen berichten

Beste Lezer,

 

Ik ben een nieuwe dreambox 5620 gebruiker met PLI flubber image, en een enorme TV IP fanaat. Ik zit in een filmclub en beschik over een server met daarop enkele producties.

We vragen ons nu af, of het via de dreambox (db 500) mogelijk is, deze als

digibox te gebruiken en zo via internet de filmpjes kan afhalen en afspelen.

 

M-hit

Dreambox 7000 draaibaar + Philips 7072 vaste opstelling

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het snelste is om de films in te pakken (zip of rar) en dan op een FTP server gooien .

Maar jij bedoelt denk ik direct afspelen vanaf je server , en ben bang dat je dat niet gaat lukken , of ze moeten aan de andere kant genoegen nemen om beeldje voor beeldje te kijken.

Internet is niet snel genoeg om de .TS streams vloeiend door te geven.

 

gr,

RuKo

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik wil is dat de op server geplaatste fimls van mij via een db500 gedownload worden en deze dan via de db afgespeeld kunnen worden.

Kan je in een db500 ook een harddisk inbouwen of zouden de films gedownload moeten worden op een pc en dan via db500 te zien zijn.

Dreambox 7000 draaibaar + Philips 7072 vaste opstelling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik zou dus bv een avi of wmv bestand van een server willen dowloaden via mijn Dreambox en deze opslaan op een harddisk, en deze gedownloade film via een menu keuze in mijn dreambox selecteren en zo afspelen.

Is dit mogelijk zo ja hoe kan ik dit voor elkaar krijgen.

 

 

Rob

Dreambox 7000 draaibaar + Philips 7072 vaste opstelling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het downloaden van een bestand, en dat opslaan op de disk van de box is niet zo'n bijzonder groot probleem. En via het file menu is dat bestand makkelijk te selecteren voor afspelen.

 

Zolang het een formaat is dat de box snapt (zie eerdere posts). Een dreambox heeft echter niet de software, noch de CPU capaciteit, om conversies te doen. Dus als het een niet-compatible formaat is (zoals AVI en WMV) dan zul je het eerst extern moeten converteren, en heeft ook dat downloaden op de box niet zo veel zin meer...

 

CU,

WanWizard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...