Ga naar inhoud


Printer niet meer te installeren


nolletje

Aanbevolen berichten

Ik heb nieuwe software in een Strong gezet.

Gaat met een virtule printer.

Toen ik daarmee klaar was kende mijn Windows XP geen enkele printer, scanner etc meer.

Is ook niet meer te installeren.

Normaal krijg je zo'n hele lijst met allerlei merken en types van printers waaruit je dan kunt kiezen en vervolgens installeren.

Nou, bij mij dus niet meer.

Weet iemand een oplossing (behalve format C)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
...Tevens kom ik nu tot de ontdekking dat de cd/dvdrom niet worden herkend en niet meer bij Verkenner worden aangegeven.


Dit lijkt erop of je computer een nieuw hardware profiel heeft aangemaakt bij het installeren van die virtuele printer.

1-Controleer de logboeken,en kijk op datum van installatie van die vituele printer wat er verandert is op je systeem.
Start-->Uitvoeren typ: EVENTVWR en bevestig met 'OK'

2-Kijk of er tweede hardwareprofiel is aangemaakt op je computer.
Controleer via configuratiescherm-->Systeem-->hardware-->hardwareprofielen-->kijk of er hier geen twee staan ingevuld.

3-Bij 't vinden van één enkel hardwareprofiel:
Start-->Uitvoeren typ 'msconfig' en klik 'ok' --> daar vink je aan bij: 'algemeen'--> 'normaal opstarten alle apparaatstuurprogramma's en services in het geheugen laden'.

4-Start-->Uivoeren-->typ: 'services.msc' en bevestig met 'ok'-->hier loop je 't lijstje af opzoek naar 'shell hardwaredetection' en kijk of deze service automatisch gestart wordt...indien niet kan je deze hier veranderen.

Dan de computer herstarten en kijken of er vooruitgang is.

BJ
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is normaal...dubbelklik nu op toepassinglogboek en kijk naar de datum waar je de virtuele printer hebt geïnstalleerd of daar iets staat te lezen over abnormaliteiten.

Herhaal dit voor de twee andere logboeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
...Kan ik XP eroverheen laden zodat het ontbrekende/beschadigde deel wordt gecorrigeerd o.i.d.??

Dat kan maar 't blijft toch verstandig van al je belangrijke data een back-up te maken, je weet maar nooit.
Hier kom je te weten hoe.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...