Ga naar inhoud


CIFS mount van DM500 naar DM7000 met PLi Flubber


DBdrug

Aanbevolen berichten

Wil graag een CIFS mount maken vanaf m'n DM500 naar m'n DM7000, om vanaf de DM500 opnames te kunnen maken op de harddisk van de DM7000. Heb op de harddisk in de root een map aangemaakt 'dm500' en daarin een map 'movie'.

 

Ik lees in de release notes van Flubber; 'CIFS enabled'. Echter ik kan vanaf mijn WinXP pc de DM7000 niet benaderen via \\<ip-adres-dm7000>. Dit geeft 'kan het netwerkpad niet vinden'. Of gaat het vanaf Windows niet met CIFS? Dacht ik?!

Maar goed, daar gaat het me eigenlijk niet om, maar viel me wel op. Firewall staat niet aan.

 

Ik ga via de webinterface van de dm500 naar de mount manager en vul dan het volgende in:

 

Filesystem Type: 1

Client Directory: /hdd

Server Directory: /dm500

Options: rsize=8192,wsize=8192

'rw' aangevinkt.

 

Echter mount wil zo niet lukken. Wat moet ik nog meer doen? Vergeet ik wat?

Moet ik Samba server nog installeren? Heb volgende al aan smb.conf toegevoegd:

 

[DM500]

comment = Share4DM500

path = /hdd/dm500

read only = no

public = yes

guest ok = yes

 

Heb al gezocht en vind wel allerlei info, kom er echter niet uit.

 

Wie kan me ff helpen? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De share dm500 kun je ook eerst eens proberen te koppelen in Windows en volgens mij moet het server/device dm500 zijn en niet /dm500

Mocht je toch gaan aanpassen... tik dan alles in kleine letters, ook de share dm500 samba instelling op de 7000. Linux is hoofd/kleine letter gevoelig maw een 'A' is niet hetzelfde als een 'a'

 

Zijn de Samba deamons wel gestart op de 7000?

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn volgens mij al vele draadjes over geweest.

 

Om een of andere reden wil cifs.ko wel een connectie maken met een windows omgeving of een Linux box met Samba, maar niet met een andere box die smb draait. Ook een linux of windows box heeft geen probleem om een connectie met de smb in de dreambox te maken.

 

Je merkt dat als je vanaf de commandline een 'mount -t cifs ...' in tikt, je krijgt dan een I/O error terug.

 

Sommigen hebben meer succes door smbclient (de samba client) te gebruiken, maar ook die wil bij mij niet lekker.

 

Mijn boxen hebben geen disks, dus ik heb er verder geen energie meer in gestoken.

 

Cu,

WanWizard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...