Ga naar inhoud


[dm500] Snel vooruit spoelen probleem


rene@db

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb de nieuwste pli in mijn dm500 gezet. Ik heb echter een probleem met het snel vooruit en achteruit spoelen door een opgenomen film. Ik krijg gewoon 2x, 4x, 8x etc te zien, echter de box spoelt niet op deze snelheid door de film. /hdd is via cifs gemount.

 

René.

dm7000, dm500hd, vdr, ubuntu 10.04 server (samba, dns, http, mailserver)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Hoi,

Ik heb de nieuwste pli in mijn dm500 gezet. Ik heb echter een probleem met het snel vooruit en achteruit spoelen door een opgenomen film. Ik krijg gewoon 2x, 4x, 8x etc te zien, echter de box spoelt niet op deze snelheid door de film. /hdd is via cifs gemount.

René.


Klopt,
Dat snel vooruit en terug spoelen is geijkt op interne harddisks op de DM7xxx boxen.
Via het netwerk heb je altijd met vertragingen te maken, waardoor die snelheden niet kloppen.
Wat ik op de DM5xxx boxen doe is de vooruit toets ingedrukt houden en dan het aantal minuten ingeven (dus bijv een beetje gokken hoelang het reclame blok duurt wat ik wil overslaan).

gr,
RuKo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Klopt,
Dat snel vooruit en terug spoelen is geijkt op interne harddisks op de DM7xxx boxen.
Via het netwerk heb je altijd met vertragingen te maken, waardoor die snelheden niet kloppen.
Wat ik op de DM5xxx boxen doe is de vooruit toets ingedrukt houden en dan het aantal minuten ingeven (dus bijv een beetje gokken hoelang het reclame blok duurt wat ik wil overslaan).

gr,
RuKo


Bedankt voor je antwoord. Ik heb zojuist zitten experimenteren met een lagere blocksize (rsize van 16k naar 2k). Dit heeft tot gevolg dat het spoelen nu beter werkt.
Mag ik concluderen dat het ijken iets specifieks voor pli images is, aangezien het spoelen op mijn dm7000 met een DaVinci image met een samba share wel goed werkt?

René.

dm7000, dm500hd, vdr, ubuntu 10.04 server (samba, dns, http, mailserver)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...