Spotvogel Geplaatst: 13 augustus 2006 Geplaatst: 13 augustus 2006 Ik heb hier een 7000 met een 120GB disk er in, HDS722512VLAT80. Pli er op, sinds vanochtend Flubber. Standaard voeding. Wanneer ik iets opgenomen heb, en ik wil later daar naar kijken, dan doe ik dat via MENU, BESTANDSMODUS, OK, pijltje omhoog. Vervolgens hoor je schijf opstarten, en in de helft van de gevallen zit dan de DB vast; ik moet dan opstaan, de knop op het front 1x indrukken om 'm uit te zetten en 1X indrukken om 'm weer aan te zetten. Op de AB reagert íe dan dus niet; toch meen ik me te herinneren dat daar ook een truukje voor is (AB), maar dat ben ik vergeten.... Door dat opstartprobleem van die schijf mislukken er af en toe ook opnames heb ik het idee, maar dat gebeurt minder vaak. Hoe los ik dit op? Schijf altijd wakker is mij te veel herie; herkent iemand dit probleem? Is het een voedingsprobleem dat ik kan oplossen met een dikke elco of moet ik echt een 2e voeding gaan aansluiten?
Spotvogel Geplaatst: 13 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2006 Mmm, heb net een schijfcontrole gedaan, hij vond een probleempje bij pass 1, iets met een inode?, heeft íe gecoorigeerd en nu start íe al 3 keer goed op? Toeval?
Spotvogel Geplaatst: 13 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2006 Not! Had een timeropname geprogrammeerd, kom net thuis, zie de klok van de DB op 17.09 staan, begin van de opname dus, bakkie vastgeslagen..... Dat wordt dus minimaal elco's plakken, wat voor voeding heeft zo'n HD, + en - 5 volt of is het +5volt en + 12 Volt? Bij hoeveel stroom, mocht ik toch een extra voedinkje moeten bouwen?
Gast Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 Er zijn bekende voedings problemen met de 7000. Zoek maar eens op het forum. Er zit niets anders op dan een officieel geteste hdd in te bouwen, of een aparte voeding bij te plaatsen. Ik weet nou niet meer of er ook een hardware fix was om dit probleem op te lossen, maar dat vind je vanzelf als je gaat zoeken.
Gast Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 Citaat: Bij hoeveel stroom, mocht ik toch een extra voedinkje moeten bouwen? +5V 1A, +12V 2A. Dat houdt rekening met de aanloopstroom (die Dream even vergeten was). Gegevens zijn van de Hitachi website. Wellicht helpen elko's ook voldoende, gewoon even proberen. Elko's zijn een stuk goedkoper dan een extra voedinkje! (als zijn die ook niet zo duur) Suc6, Lion.
Spotvogel Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2006 Elco op de 12V geplakt, timer geprogrammeerd, en gelukt; bestanden ook normaal benaderbaar! Voor vannacht weer opname gepland, ben benieuwd....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen