Ga naar inhoud


[7000s] Hoe kan je een script opstarten bij opstarten van Enigma ?


Gast Aston79

Aanbevolen berichten

Ik ben wat aan het rotzooien met die geleende Dreambox en ik zoek een manier om een script te draaien bij het opstarten van de box (of bij opnieuw opstarten).

 

het script hoeft niet veel te doen (bijv. gewoon de datum + tijd naar een log schrijven zodat je kan zien wanneer de box is opgestart of gereboot, en het aantal keren dat dit gebeurd is in een maand).

 

Na wat zoeken krijg ik het niet gevonden, /etc/init.d/rcS zal moeten aangepast worden (denk ik) maar dat bestand is "read-only" dus dat kan ik niet aanpassen.

 

Het zal wel iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt 2 mogelijkheden:

1. bij (her)start van de box, dus via de initscripts;

of

2. bij (her)start van enigma.

 

Enigma voert bepaalde scripts uit bij bepaalde events. Ik weet dat naar standby, en uit standby, vroeger elk een eigen geassocieerd script hadden. Ik zal vanavond eens even kijken of dat nog steeds zo is.

 

Als je via de initscripts werkt, moet je eens kijken of dat script een script in var uitvoert. Vaak namelijk wel, en dat script kun je dus aanpassen...

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scripts in /var/ die door init worden uitgevoerd: erg afhankelijk van het gebruikte image. Pli Flubber bijv gebruikt de volgende scripts:

/var/etc/rcS.first

/var/etc/init

maar voor de details moet je echt in de initscripts van je eigen image kijken.

 

De scripts die worden uitgevoerd door Enigma bij van/naar standby en idle:

Code:
ruud@ubuntu:~/src/db/apps/tuxbox/enigma$ grep -r enigma_enter ../src/enigma_standby.cpp:               if (!::stat("/var/etc/enigma_enter_idle.sh", &s))./src/enigma_standby.cpp:                       system("/var/etc/enigma_enter_idle.sh");./src/enigma_standby.cpp:               if (!::stat("/var/etc/enigma_enter_standby.sh", &s))./src/enigma_standby.cpp:                       system("/var/etc/enigma_enter_standby.sh");Binary file ./src/enigma_standby.o matchesBinary file ./src/enigma matchesruud@ubuntu:~/src/db/apps/tuxbox/enigma$ grep -r enigma_leave ../src/enigma_main.cpp:                          if (!::stat("/var/etc/enigma_leave_idle.sh", &s))./src/enigma_main.cpp:                                  system("/var/etc/enigma_leave_idle.sh");./src/enigma_standby.cpp:               if (!::stat("/var/etc/enigma_leave_standby.sh", &s))./src/enigma_standby.cpp:                       system("/var/etc/enigma_leave_standby.sh");./src/enigma_standby.cpp:                       if (!::stat("/var/etc/enigma_leave_idle.sh", &s))./src/enigma_standby.cpp:                               system("/var/etc/enigma_leave_idle.sh");
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, /var/etc/rcS wordt niet uitgevoerd.

 

Je moet /var/etc/init hebben, zoals ik hierboven al schreef. Kijk ook eens /etc/init.d/rcS, daar kun je precies afleiden wat er allemaal gebeurt, en wat je dus zelf kunt beinvloeden.

 

Dan kom je dus ook deze regel tegen:

[ -e /var/etc/init ] && . /var/etc/init

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...