Gast Geplaatst: 15 augustus 2006 Geplaatst: 15 augustus 2006 Sinds kort ben ik een trotse bezitter van een dm500 en al een weekje leuk aan het spelen met het doosje. Nu heb ik het probleem dat ik vlc frontend op de dreambox niet aan de praat krijg. Momenteel gebruik ik de image pli flubber. Heb daarvoor gemini300 al geprobeert. Het verhaal in de Database vlc streaming ben ik meerdere malen volledig na gelopen en er geen succes mee gehad. Op m'n pc staat vlc-0.8.5 en op de dm500 vlc frontend (1.0.7) Ik heb het tot dusver aan de praat dat als ik een dvd chapter open op de dreambox de dvd wel opgestart wordt op de pc, even later schakelt de dreambox naar zwart beeld en springt daarna weer terug. Het lijkt wel of de box opnieuw opstart. Ook zie ik geen bestanden in het [color:"red"] file [/color] menu. Alvast bedankt
voermane Geplaatst: 21 augustus 2006 Geplaatst: 21 augustus 2006 Hoi, Ik draai momenteel PLI flubber en heb ik voorheen prima met VLC kunnen werken (met dank aan de uitleg op deze site), lukt het mij nu niet meer. Ik kan vanuit de VLC frontend door de directories op mijn PC bladeren. Zodra ik echter een DVD wil starten dan gaat de DVD van mijn PC lopen/draaien/etc. maar na een paar seconden crashed de Enigma. Het lukt mij nu dus ook niet meer om vanaf de PC te streamen naar de dreambox. Nu heb ik de volgende vragen: 1. Zijn er meer mensen met dit probleem? 2. Werkt de laaste versie van VLC (0.8.5) soms niet goed i.c.m. Pli Flubber? 3. Welke combinatie van VLC en Pli Flubber werkt wel goed? 4. Is er geen bijgewerkte handleiding VLC --> dreambox? Ik heb me rot gezocht naar sommige optie uit de handleiding vanwege de verschillen met 0.8.5. Ben er wel uitgekomen maar een nieuwe handleiding zou welkom zijn. Zeker voor mensen die geen ervaring met VLC hebben.
voermane Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Inmiddels geconstateerd dat er gewoon niets te streamen valt naar de dreambox, wat ik ook probeer enigma crashed en start opnieuw op. Lijkt wel of de videolan client van de dreambox rot is in Pli Flubber, zijn er nog meer mensen met dit probleem?
rongogo Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Ik zal straks een nieuwe Howto in elkaar knoeien, dat wekt wat minder vragen op grtzz rgg
Gast Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 ik had op DM7200 en gemini maandenlang hetzelfde probleem, totdat ik versie 0.8.5 verving door 0.8.4b. Hiermee draait het weer als vanouds
Marc put Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Awel Rongogo, ook ik kijk uit naar jou howto want van alles wat ik al gevonden heb is er altijd iets wat niet lukt. Ik hoop dat jou howto heel duidelijk is voor een beginnende dreamboxer. Groeten Marc DM800PVR - met OpenPLI. Vu+Duo2 - met OpenPLI
Gast Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 ben ook zeer benieuwd, heb zelf ook altijd problemen met het streamen.
Gast Geplaatst: 23 augustus 2006 Geplaatst: 23 augustus 2006 Citaat: Ik zal straks een nieuwe Howto in elkaar knoeien, dat wekt wat minder vragen op grtzz rgg wanneer is ie klaar?
4-stimpy Geplaatst: 23 augustus 2006 Geplaatst: 23 augustus 2006 Citaat: Ik zal straks een nieuwe Howto in elkaar knoeien, dat wekt wat minder vragen op grtzz rgg Dat zou zekers niet verkeerd zijn, ik heb ook de nodige problemen het spulletje goed aan de praat te krijgen. Dreambox 800 HD PLI Dreambox 7000s (PLI) 80cm triax Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1
rongogo Geplaatst: 24 augustus 2006 Geplaatst: 24 augustus 2006 Citaat: Citaat: Ik zal straks een nieuwe Howto in elkaar knoeien, dat wekt wat minder vragen op grtzz rgg wanneer is ie klaar? Zo snel mogenlijk, had al klaar moeten zijn, maar heb even wat prive problemen. Ik probeer er vanavond aan te beginnen, als alles mee zit. Screenshots heb ik al zo goed als klaar, nu nog een begrijpelijke uitleg. gtzz Rongogo
voermane Geplaatst: 24 augustus 2006 Geplaatst: 24 augustus 2006 Ik ben benieuwd naar je handleiding en welke versie van VLC je dan gebruikt. Die 0.8.5 van het Pli Flubber image krijg ik echt niet aan de gang.
M€®LïÑ Geplaatst: 24 augustus 2006 Geplaatst: 24 augustus 2006 Zou ik ook super vinden hopelijk ook hoe dvd's met sub's te streamen Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
Gast Geplaatst: 24 augustus 2006 Geplaatst: 24 augustus 2006 Als ik de VLC frontend plugin probeer op mijn DM500 en ik wil een divx naar mijn DB streamen, dan zie ik wel netwerkverkeer op de switch langskomen, maar ik blijf gewoon het normale TV-beeld houden. De divx wordt dus wel gestreamd, maar niet weergegeven. Iemand enig idee hoe dit komt? Is de plugin mischien niet geschikt voor de DM500, net als de tux weather-plugin en andere plugins?
Mrbeam Geplaatst: 24 augustus 2006 Geplaatst: 24 augustus 2006 De ontvanger kan alleen overweg met MPEG2. De processor kan niet overweg met divx en xvid. Je moet VLC op je pc zo configureren dat hij de divx transcodeerd naar het formaat waar de ontvanger wel mee overweg kan. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen