Ga naar inhoud


ontvangstproblemen met een vierkante schotel op Astra1 ?


Gast Aston79

Aanbevolen berichten

Mijn neef woont in een flat in Noord Nederland (of Holland zoals wij Belgen zeggen) en van de woningbouwvereniging (of de eigenaar van de flat) mogen ze GEEN "gewone" schotel ophangen.

 

Ze moeten zo'n vierkantige schotel gebruiken (kan je dat technisch gezien wel een schotel noemen ??). en daar heeft hij nogal wat ontvangstproblemen mee (bij de minste regen is er al geen beeld meer).

 

Ik heb hier al eens gezocht op dit topic, maar het enige wat ik kan vinden over dit topic is dat Astra en Hotbird goed zouden moeten werken, maar satellieten met een minder signaal voor problemen zouden kunnen zorgen. Dit topic is trouwens van 2004.

 

Nu heb ik eens voorgesteld om hier een berichtje te plaatsen om te vragen of er mensen zijn die weten of en hoe dit probleem op te lossen is. Hij dacht dat de schotel 50x50 of 60x60 is (hij is niet echt zeker over het formaat en hij hangt een beetje moeilijk om ff te meten).

 

Is dit gewoon op te lossen door beter uit te richten (ik weet niet hoe ze dit gedaan hebben) of is het iets moeilijker om dit op te lossen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij maten onder de 100x100 gaat dat moeilijk worden, tis maar een plat ding dus te weinig focus voor het signaal, een cubsat werkt veel beter en kan op het balkon staan, of een normale schotel van 45cm en dan spuiten in beton kleur. Waar men vaak niet aan denkt is als je bovenburen hebt je een paal kan gebruiken die zich tussen de balkons spant, z'n stelling paal, staat snel vast, plankje hout er tussen en er komt ook geen schade.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem hier is dat ze eerst een gewone schotel hadden, maar die hebben ze moeten vervangen door zo'n vierkante "schotel". Ze wisten dat dit slechter signaal ging geven (en duurder ging zijn) maar ze hadden niet veel keuze.

 

Wat houd zo'n cubesat in ?

 

Ik denk dat de schotel nu ook aan het balkon van de bovenburen hangt.

 

Bedankt voor je reactie, ik was al helemaal vergeten dat ik dit hier geplaatst had .

 

Ik zal mijn neef eens een mail sturen (misschien mag hij zo'n grote 100X100 vierkate ook niet ophangen).

 

Eingelijk is het wel stom dat het niet mag, want het is gewoon omdat de 1ste persoon in die flat zo'n vierkante heeft gehangen dat de andere mensen er ook zo een moeten hangen.

 

Oh, en ze hebben al geprobeerd om een schotel binnen te zetten (achter het raam) maar door het dubbel glas werkte dat ook niet zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...