Ga naar inhoud


(7000) LINKSYS Adapter USB 2.0 Wifi


loodvrij

Aanbevolen berichten

kan ik deze usb adapter ( LINKSYS Adapter USB 2.0 Wifi 54 Mb WUSB54GP)

gewoon gebruiken zonder daar bijzondere dingen voor te installeren ?

of moet ik nog rekening houden met valkuilen ??

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites


hmmm, ik draai hier sinds vandaag pli beryl...dus een behoorlijk oudere pli image.

daaronder zou het dus moeten werken.......

waarom deze oude pli, ...omdat ik daar iets met sharen en etc.. mee wil doen.

dat werkt al wel als ik de dreambox rechtstreeks aan de router knoop.

maar ik wil dit dus draadloos en dat gaat dan weer via een pc netwerkaart die weer zijn internet krijgt van een draadloze netwerkkaart....en jammer genoeg lukt het mij niet om dit voor elkaar te krijgen...

op de 1 of andere manier zitten de ip-adressen en gatway's elkaar behoorlijk in de weg, dus ik dacht...fuck the pc aansluiting en doe het direct wifi naar de router toe...hoeft de pc ook niet aan te blijven staan....

 

 

 

tips over wat ik dan wel moet aanschafen ??

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik dan een Draadloze netwerkadapter, die wel gebruikt maakt van de netwerkpoort op je ontvanger.

In deze adapter zet je de parameters van je draadloze modem.

Dus probleem opgelost.

En ja met een pc die draadloos contact maakt met een draadloos kaartje, en een tweede netwerkkaart in je pc om de dream op aan te sluiten, het kan wel.

Je moet dan wel de poorten doorrouteren, en het interne netwerk en de gataway naar de pc gebruiken, en deze in de pc weer doorrouteren.

Dus vandaar lijkt mij een adapter het mooiste.

Zoek in google maar eens op butterfly artem.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, op PLi Beryl (de Pino-versie dan) werkt USB wifi. Tenminste, alleen bepaalde 11Mbps-types (zie http://www.daf2000.demon.nl ) . Een 54Mbps stick werkt hoe dan ook niet met de wifi plugin.

 

Op alle images die na PLi Beryl kwamen, werkt wifi ook niet meer. Dat komt door de nieuwe kernel die Dream toen introduceerde.

 

Je kunt natuurlijk ook een wifi bridge kopen met een ethernetaansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nowtv

Citaat:
En ja met een pc die draadloos contact maakt met een draadloos kaartje, en een tweede netwerkkaart in je pc om de dream op aan te sluiten, het kan wel.

Je moet dan wel de poorten doorrouteren, en het interne netwerk en de gataway naar de pc gebruiken, en deze in de pc weer doorrouteren.

 

hehehe...

ik heb het even een paar keer door moeten lezen om te begrijpen wat er nu stond, en jawel..ik begrijp het ook nog.....maar het is voor mij te moeilijk.

ik ben al 2 dagen bezig om het werkend te krijgen terwijl het direct op de router wel werkend is.

het heeft dan idd met het openzetten van poorten te maken, die weer doorverwezen moet worden..etc....blablabla...

 

ik heb ook nog naar jouw google tip gekeken, daar zal ik morgen-middag nog weer beter naar kijken (staat mij zo bij dat linksys, mijn routermerk, ook zo'n product heeft)

 

@ dAF2000

 

ik kan idd een usb optie aanschaffen, maar dan ben ik niet echt voorbereid op de toekomst, aangezien de nieuwere versies dat geheel niet ondersteunen.....

dat verhaal van die wifi bridge is mij nog niet helemaal duidelijk, ook daar kom ik weer op terug als ik minder moe ben dan nu.........

 

 

beide uiteraad hartelijk dank voor uw input !!!

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed......

 

Ik heb nu aan het werk zoals ik dat wilde.

De draadloze linksys wag54 router bij mijn ouders aan de overkant.

In mijn huis een range expander van sitecom (wl-130 v 1 001)

Deze is te gebruiken om het draadloze bereik te vergroten en al acces point.

Ik heb hem ingesteld als range extander en heb op de utp poort ( er zit 1 op !)

de dreambox verbonden

Alles uiteraard in het zelfde netwerk ip-range.

En hopla....het wonder is geschied......

 

Dank naar diegenen die mij hebben geholpen met tips en dan aan de pc shop die vrijblijvend het apparaatje wilden uitlenen om te testen !!

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

even weer dit bericht onder de aandacht brengen...en wel om het volgende !!

 

Asl ik nu met mijn laptopje op bed lig en even naar een film wil kijken via het draadloze netwerk dan komt het beeld zeer schokkerig binnen...(met vlc media player)

nu heb ik al wel een netwerk-kabel getrokken om mijn dreambox af en toe van iets nieuws te voorzien....

kan ik achte die range-expander van sitecom die ik dus nu gebruik ook een soort van switch ( of hoe die dingen dan ook heten..) plaatsen waarin ik dan die netwerk-kabel steek zodat ik dus boven daar de laptop op kan aansluiten en alsnog een soort van bekabeld netwerk heb zodat het beeld niet meer schokkerig binnenkomt.....??

 

begrijpen jullie het nog ??

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...