Ga naar inhoud


firmware 2.9 / aston dual cam


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

Ik heb twee vragen.

 

Hoe werkt de 2.9 firmware van DGstation (de originele)? Ik kan geen gebruikers berichten vinden hierover. Daarmee samenhangend, is er ergens een website waar een vergelijk staat tussen alle alternatieve firmwares? Ik zie een hoop firmwares maar ik kan niet vinden wat nou het voordeel van de ene firmware boven de andere is.

 

De andere vraag die ik heb, is het mogelijk om met een originele C+ kaart in een Aston Dual (recentste versie, met recentste software) om 1 kanaal ongecodeerd op te nemen en 1 kanaal te kijken? Ik heb het dus niet over emu's en dergelijk, dat vind ik (nog) helemaal niet interessant.

 

Ik heb mijn relook net besteld, ik weet dat het misschien niet altijd 100% werkt, maar ik vind het leuk om met een linux doos te werken en wat ik tot nu toe gelezen heb werkt het eigenlijk wel aardig als je gewoon de standaard dingen wilt doen.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


welkom!

 

Dat image is leuk, maar er zijn aangepaste versies waarbij je helemaal geen cam nodig hebt want die kan de kaart lezen in de kaartlezer.

Bovendien kan je 'm dan op 2 tuners gebruiken.

 

Ik gebruik nu fantacy image 2.9, maar dat veranderd wel eens met zo'n linux speeltje ;-)

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

FNONAMUS, betekend dit dan dat als ik de fantacy image installeer dan heb ik geen dual cam module nodig om de twee tuners te gebruiken met 1 canal digitaal kaart?

Dat is goed nieuws. Maar ik heb wel begrepen dat ik dan de kaart moet activeren in een andere tuner of via internet? Of heb ik nou weer de klok horen luiden......

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ze krijgt wel de maandelijkse update maar niet de initialisatie, dit kan je altijd beter laten activeren voor gebruik.

De meeste images activeren de lezers behalve de officiëele en die van Relookusers Team en Neumo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GolfD, als je een van de betere images gebruikt druk je na installatie alleen op de blauwe knop en kies je de juiste EMU(lator).

 

Let erop dat je je flashen met Flashtools en USB doet, (eerst de driver installeren)

Het flashen kan (later) ook via internet (Relook PC Editor) maar dat ging bij mij niet altijd vlekkeloos. In Flashtools kies je voor USB (knopje is dan wit, ik vind het er persoonlijk niet duidelijk uitzien) kies je juiste 400!! image en flash.

 

Nog een tip, eerst de box uit zetten met de knop aan de achterkant, dan deze aan zetten en direct de powerknop (voor) ingedrukt houden tot je iets van USB nogwat ziet staan.

Nu start je Flashtools pas op.

 

En dan flash the baby!

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Golfdiesel,

 

ik meen ergens te hebben gelezen dat de Aston juist NIET goed werkt met de Relook. Maar ik kan me vergissen. Over opnemen en kijken tegelijkertijd of 2 x opnemen tegelijkertijd. Dit gaat redelijk tot goed, behalve met zenders met gelijke PID. Bij andere zendercombinaties heb ik soms wat blokvorming of een periode van blokvorming. Ook niet synchroon lopen komt wel eens voor. Maar al met al valt het wel mee, zolang de PID niet gelijk is.

 

Lees ook eens het topic met de veelzeggende naam 'Kijken en opnemen tegelijk' ooit gestart door 'ampuria brava'.

 

Succes,

Michel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat met de recentste firmware nog steeds het geval met het decoderen met dezelfde PID?

Ik heb uit de bewuste thread begrepen dat een oude ronaldd image wel goed werkte.

Heeft niemand dit ondertussen overgenomen?

Is dit probleem op te lossen als je wel een CAM module plaatst die dubbele decodering toelaat? Of is het een CD probleem en hebben alle dubbele tuners er problemen mee?

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Citaat:
welkom!

Dat image is leuk, maar er zijn aangepaste versies waarbij je helemaal geen cam nodig hebt want die kan de kaart lezen in de kaartlezer.
Bovendien kan je 'm dan op 2 tuners gebruiken.

Ik gebruik nu fantacy image 2.9, maar dat veranderd wel eens met zo'n linux speeltje ;-)


@FNONAMUS
Ik gebruik Highlander als image.
Zou ik dus met mijn C+ smartcard in de reader op beide tuners afzonderlijk van elkaar naar de zenders kunnen kijken.
Oftewel beide tuners lezen dus de kaart afzonderlijk uit.

welke emu is daar voor geschikt of in principe alle emu's ??
gr
Shotfac

Niet katten maar lekker satten
------------------------------
VU+ SOLO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Volgens mij werkt dat niet zo, maar ik dacht (!) dat je in HL via emu van de ene cam naar de andere kon lezen.
Probeer CCcam eens, of heb je dat al geprobeert?


Nee, heb zelf 1 tuner in gebruik maar er zijn toch wel gebruikers die beide tuners gebruiken en hier al ervaring mee hebben, dus het zou fijn zijn als ze hun bevindingen hier neerzetten, daar is dit forum toch voor ! Kennis overdracht maakt van deze receiver wat het zal worden in de toekomst.

Niet katten maar lekker satten
------------------------------
VU+ SOLO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...