Ga naar inhoud


[7000] Is de tuner vervangbaar?


Gast Lainke

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Dreambox 7000 van de eerste generatie met de blauwe display, omdat de huidige tuner die erin zit niet zo gevoelig is en snel signaal verliest dacht ik misschien om hem eventueel te vervangen door de nieuwere tuners die nu in de dreamboxen zitten. Weet iemand of dit mogelijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben het wel met je eens. Gisteren signaal op 10 east. 60% signaal is echt de grens..daaronder viel hij weg..daarboven beeld. Volgens mij kan dat gevoeliger..

Als hij vervangen had kunnen worden had ik het gedaan.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
60% signaal is echt de grens..daaronder viel hij weg..daarboven beeld. Volgens mij kan dat gevoeliger..

Die procenten zeggen echt HE_LE_MAAL niks.
"Ja, maar mijn Dreambox doet bij 60% al niks meer, terwijl mijn @#$%^ ontvanger bij 30% nog prima beeld geeft".
En wat gebeurt er als je hetzelfde signaal dat op je Dreambox 60% geeft in die andere ontvanger stopt?
Geeft die dan ook 60% (met dus een ruime marge tot aan de 30% waarbij die problemen gaat geven)? Ik denk het niet...
De tuner van de 7000 is inderdaad (iets) minder gevoelig dan die van andere ontvangers.
Maar procenten vergelijken tussen verschillende merken (of zelfs typen) ontvangers is volledig zinloos, omdat ze bij hetzelfde signaal al een verschillende sterkte zullen aangeven.

Greetz, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik of probeer eens een andere lnb. heb zelf een invacom lnb. bij onweer of een zware bui heb ik wel vaker (in vergelijking met vroeger toen ik nog een philips, xtreme receiver had) last van zwart beeld.

DreamBox 7020, - Triax 78cm Invacom single, geotrack HH100.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...