Ga naar inhoud


[7000S] Harde schijf gebruiken in Dreambox


Gast tropical

Aanbevolen berichten

Hallo Alemaal wie kan mij helpen met een korte uitleg hoe ik mijn harde schijf kan gebruiken. ik heb een dreambox 7000 s met ingebouwde harde schijf, ik weet zeker dat hij er goed in zit het heeft namelijk gewerkt. nu mijn hele ontvanger niets meer deed heb ik hem geflashed en nieuwe gemini software erop gezet tot nu toe werkt alles weer zoals het hoort alleen de harde schijf krijg ik niet voor mekaar ? het is allemaal nieuw voor mij en ben al blij dat ik weer wat beeld heb maar de opnames en eventuele nieuwe skins die ik graag wil gebruiken zegt de dreambox FOUT geen genoeg ruimte. waarschijnlijk wil hij het intern op slaan maar volgens mij kan dit ook op HD wie helpt. ?

 

 

dreambox 7000 s 80 gb HD gemini 3.10

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb even gekeken maar wordt ik niet veel wijzer van volgens mij moet ik iets van mounten nog uitvoeren of een path naam verwijzen naar de HD ben nog zoekende

 

vriendelijke groet Romke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tropical,

 

je kunt wel eens last hebben van een bug in de laatste gemini 3.10. Die mount inderdaad je harde schijf niet meer. Er is al een topic over met een link naar de duitse IHAD site, hierop staat de oplossing (een init bestandje in de var/etc plaatsen)

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedank voor de info over de bug heb inmiddels alles verwijderd en versie 3.00 er op gezet en inderdaad deze werkt wel goed....

 

oke ik zal de rest nog even zien te instaleren en hopen dat we vanavond weer tv kunnen kijken

 

allemaal bedankt voor de snelle reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien iets te vroeg gejuigd. het is nu 0.30 en meerdere files gebruikt nu heb ik er een rel 1.10 op met gemini 3.00 op zich werkt dit goed maar nu werkt het netwerk weer niet om een andere skin te downloaden, maar wat nu belangrijker is hoe krijg ik via de download mijn cam binnen ? ik geef het tot zo ver op en morgen zien we wel weer misschien ligt het aan de files die ik heb van internet daarom ben ik op zoek naar een goede REL IMG heb meerdere geprobeerd maar het probleem bijft krijg de melding

 

Error

Can't connect (check network settings) (url:7000/0300/addon.xml)

 

vr gr Romke Leeuwarden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is tot zover opgelost ben er vandaag even mee aan de gang gegaan. Heb wat problemen gehad met PLI flubber dat het beeld steeds vast liep. uit eindelijk heb ik gemini erop 3.00 opgekregen. Het netwerk gaat ook weer goed en inmiddels hebben we al weer iets van beeld. Vandaag nog iets proberen op te nemen maar hier bij kreeg ik de melding

 

Opname Fout

Opname mislukt. Opslagmedium ontoegangkelijk

 

Het vreemde is dat ik hier op wel mijn skins en andere files heb kunnen zetten dus schrijven doet hij wel ook FTP ziet de HD wel. Opname is nog niet mogelijk

 

Formateren via de dreambox is ook niet mogelijk.

 

Groet Romke

 

Dreambox dm7000s - gemini 3.00 - 40GB maxtor HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic kan gesloten worden

 

Alles werkt weer perfect. Ook librarian dank je voor de link had eerst geprobeert met ftp de map movie aan te maken, maar dit ging dus niet op een 1 of andere manier kon ik niets in de root van de HDD veranderen. Hierna heb ik de jumper ( stond op master ) verwijderd waarna het wel ging. Ik heb de jumper er maar afgelaten..

 

allen bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...