Ga naar inhoud


Hard Disk geeft verschillende GB''s aan


Gast hbsat

Aanbevolen berichten

Hallo, Heb een nieuw HD in mijn PC, volgens de zaak waar ik hem kocht moet hij 200 GB zijn.

Bij "deze computer"> D "eigenschappen" geeft hij 189 GB aan,

Bij Windows Commander geeft hij aan dat hij 199.133.672 GB is, en Partition Magic zegt dat hij 194.396.1 Gb is

Wie weet hoe deze verschillen kunnen ontstaan , en hoe groot is mijn HD nu ?

Bij voorbaat dank voor de reactie .

Grtzz

hbsat

Link naar reactie
Delen op andere sites


bekend probleem, er is altijd onduidelijkheid over de maat waarmee de grootte van hd's wordt aangegeven.

 

Een gigabyte, afgekort GB, is een eenheid van informatie. Deze term is niet eenduidig.

 

Eén gigabyte kan zijn;

 

* 1.073.741.824 bytes

Dit is de klassieke betekenis van gigabyte, de binaire vorm. Dit is ook de meest algemeen gekende en gebruikte betekenis.

 

* 1.000.000.000 bytes

Deze decimale vorm komt overeen met de internationale SI-eenheden.

 

Vanwege het conflict van deze twee definities van gigabyte is het advies van de International Electrotechnical Commission om de aanduiding gibibyte, afgekort GiB, te gebruiken om te verwijzen naar 1.073.741.824 bytes.

 

Het gebruik van de term gigabyte komt door elkaar voor in zijn verschillende betekenisen. Meestal zal de klassieke binaire vorm gebruikt worden door het besturingssysteem van een computer. Het gebruik van gigabyte in zijn SI-vorm komt voor bij het uitdrukken van de opslagcapaciteit van opslagmedia. Zo zal er op een hardeschijf die men koopt als zijnde van 100 gigabyte na installatie slechts 93 "gigabyte" (= gibibyte) beschikbaar blijken te zijn. Ook voor het uitdrukken van transmissiesnelheden is de SI-vorm gebruikelijk.

 

(bron:Wikipedia)

And now for something completely similar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...