Ga naar inhoud


[all] Hoe te connecten naar cardserver via telnet


vol

Aanbevolen berichten

Hoi Patrick,

 

alles lukt met beide boxen wat je zojuist vermelde behalve dus het intern sharen. moet ik de beide boxen hetzelfde ip adres geven. dus in de config achter c: het adres van de 7000

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee, je geeft box 1 bijv. 192.168.1.2 en de andere 192.168.1.3 (bij netwerk instellingen).

 

als je op 192.168.1.2 de server draait (dus met kaart en F: regel in de config) dan zet je in de andere config bij de C: regel de 192.168.1.2

 

sommige mensen hebben niet 192.168.1.x maar bijv. 10.0.0.x (afhankelijk van de router die ze gebruiken) en dat is geen probleem.

 

dus dan word het : C: IP-van-de-7000 12000 user pasword yes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik krijg het ook niet voor mekaar kan iemand het via pm uitleggen.Heb beeld via canal plus kaart op server maar niet op de ander dream werk met 7000 en 7020 met pli flubber.

Alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het voor LAN cardsharing is dan is het niet zo moeilijk.

 

Citaat:
voor de server (let op dit is uit het geheugen, want ik heb geen Dreambox om mee te testen:kijken).

 

F: user password 1 1 1 { 0:0:1 }

 

vraag me niet wat het allemaal is, maar heeft te maken met doorshare rechten en gebuik van softcam keys enzo

 

en bij de client

 

C: 192.168.1 2 12000 user pasword yes

 

192.168.1.2 is natuurlijk het IP van de Dreambox

12000 is de poort voor CCcam

user/password hoef ik toch niet uit te leggen zeker ?

yes is gebruik van softcam keys (of doorsharen van deze keys) zodat je niet op iedere box deze up-to-date moet houden.

 

dit gaat er dus wel van uit dat je CCcam 1.2.1 als EMU gebruikt op beide ontvangers.

 

verder hoef je geen "port forwarding" of firewall aanpassingen te doen in de router want dat is voor LAN niet nodig.

 

hetgene wat VET is moet je dus ingeven in de CCcam.cfg (onder /var/etc) en user en password mag je zelf kiezen zolang het bij beide maar hetzelfde is, dat is bijv. handig als je 2 dreamboxen wil gebruiken op je server kan je bijvoorbeeld het volgende doen :

 

F: living thuis 1 1 1 { 0:0:1 }

F: slaapkamer thuis 1 1 1 { 0:0:1 }

 

en in de config van de dreambox in de living :

 

C: 192.168.1 2 12000 living thuis yes

 

nu kan je via CCcam ppanel in Pli (of via de browser) kijken welke dreambox er verbinding maakt met je server.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...