Ga naar inhoud


Slechte ontvangst Astra2


qompaqniet

Aanbevolen berichten

Citaat:
Mensen, ik wil geen discussie over pisbakkenstaat etc. Als je heel goed kijkt in app. die in discount zaken gekocht worden, of als je zelf de wat duurdere items bekijkt kan je vaak een OEM code vinden die wijst naar de a-merken. Dus doe niet nederig over app. die wat goedkoper is als de duurbetaalde zaken waar jullie mee omgaan. Wie is nu een dief van zijn eigen beurs???

Voor diegenen die niet weten wat OEM betekend hier de uitleg, helaas in het buitendedeurs voor pisbakkenpraters. ( Original Equipment Manufacturer )


Helaas hoeft een OEM product niet automatisch dezelfde kwaliteit te hebben als het de fabrikant zelf onder eigen naam verkoopt.
Een fabrikant levert de kwaliteit waar de klant voor wil betalen. Het komt voor dat tijdens de kwaliteitscontrole de beste exemplaren onder eigen naam verkocht worden en de mindere, maar die nog wel aan de eisen voldoen) aan OEM klanten geleverd worden.
OEM kan dezelfde kwaliteit zijn, maar het HOEFT niet zo te zijn.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet hoe het zit met Satelliet apparatuur maar bij Computer Hardware gebeurd het heel vaak dat men voor de goedkope merken minderwaardige electronica gebruikt.

 

bijv. een Grafische kaart van NVidia heeft betere electronica (bijv. weerstanden met een kleine kansop afwijking) dan een kaart met precies dezelfde chipset van een onbekend/klein merk (dus bijv. weerstanden die een grotere afwijking kunnen hebben);

 

hierdoor kan je zeggen "he, de GeForce 200 van NVidia zelf kost 100euro en die van de "witte" producten maar 40 euro en er zit precies dezelfde chipset op".

 

Ik weet nu niet of dit bijv. met een Schotel ook zo gebeurd of dat het gewoon de naam is die het verschil maakt (ik weet dat ze vroeger bij Filips bijv. een apparaat "ombouwde" naar een Bouwknecht en het enige wat ze deden was het merk vervangen van Filips in Bauwknecht. en dan is er dus idd helemaal GEEN verschil tussen het grote merk en de OEM).

 

maar goed, als het met een goedkope schotel en LNB, Ontvanger, ... ook goed werkt is er toch geen probleem, en het probleem lijkt me opgelost te zijn dus waar maken we ons druk om.

 

Dit zal toch wel zo'n onderwerp zijn waar mensen het nooit eens over zullen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

What ever, het antwoord is op de OEM vraag. Ik heb weer ontvangst en goed ook. Signaal sterkte 95% kwaliteit 92%. En dat met een setje van een prijsvechter. Het probleem is waarschijnlijk de begroeing geweest.

Dank voor de reacties, ben niet blij met die mensen die heel veel hebben te spenderen, wij met wat minder tevreden komen er ook wel!!

 

Gegroet

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
What ever, het antwoord is op de OEM vraag. Ik heb weer ontvangst en goed ook. Signaal sterkte 95% kwaliteit 92%. En dat met een setje van een prijsvechter. Het probleem is waarschijnlijk de begroeing geweest.
Dank voor de reacties, ben niet blij met die mensen die heel veel hebben te spenderen, wij met wat minder tevreden komen er ook wel!!
Gegroet


Als het goed werkt is er toch geen probleem ?

Zoals ik al eerder zei heb ik totaal GEEN ervaring wat dat betreft (goedkoop vs. duur of noname vs. groot merk). dus ik ga af op de bevindingen van de mensen die er wel veel ervaring mee hebben.
natuurlijk kunnen zij ook fout zitten want ik ga ook niet zeggen dat ieder goedkoop merk per definitie slecht is, en dat OEM verhaal was gebaseerd op computer hardware ik weet dus ook niet of hetzelfde gebeurd met Sat. hardware (kan ik alleen maar naar raden).

Maar goed, ik ga de discussie niet verder zetten.

Gefeliciteerd met je installatie (95% en 92% lijken mij in ieder geval zeer goede waarden te zijn) en nog veel success zou ik zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...