Ga naar inhoud


Welke logica bij zenders opnieuw inscannen ?


Rico H

Aanbevolen berichten

Wat is het meest logische volgorde van inscannen van satellieten / transponders op de 2 tuners ?

 

In de loop der jaren heb ik regelmatig satelliet- en transponderscans gedaan waarbij ook vele gecodeerde zenders ertussen staan die ik nooit kijk of die niet meer bestaan; fta en gecodeerd staan ook nog eens door elkaar.

 

Ik denk erover een fabrieksreset (of bestaat er een delete all ?) uit te voeren en daarna alleen de te bekijken zenders er weer in te zetten.

 

Op mijn PVR5000 zijn beide tuners aangesloten:

- Tuner 1 ontvangt 3 satellieten: Hotbird, Astra 1 en Astra 2/Eurobird

- Tuner 2 ontvangt alleen Astra 1

 

Zou dit een goede werkwijze zijn, of is er een betere manier denkbaar?

- scan eerst alleen die transponders op Astra 1 waar mijn "belangrijkste" zenders op zitten en dan de voorkeuzezenders naar mijn wens aanpassen

- vervolgens scan alle FTA-zenders van Astra 1

- kopieer alle zenders van tuner 1 naar tuner 2 zodat je altijd kunt opnemen en tegelijkertijd kunt kijken naar Astra 1

- Vervolgens een scan op Hotbird en Astra 2/Eurobird op alle FTA-zenders

 

Verder overweeg ik of het beter zou zijn tuner 2 te gebruiken voor de 3 satellieten, dan kan ik altijd opnemen van tuner 1 en alle satellietkeuze overhouden op tuner 2..

 

Graag jullie mening, ervaring en advies.

B.v.d.

Rico

 

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Verder overweeg ik of het beter zou zijn tuner 2 te gebruiken voor de 3 satellieten, dan kan ik altijd opnemen van tuner 1 en alle satellietkeuze overhouden op tuner 2..


Je kunt toch ook met tuner 2 opnemen en op tuner 1 dan alle satellieten overhouden? Ik zie het verschil niet. Ik neem tenminste wel aan dat als je gaat opnemen dat er bij gezet kan worden met welke tuner er moet worden opgenomen, met mijn 4000 stel ik dat tenminste wel zelf in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ongeveer dezelfde configuratie. 1 tuner voor astra-1/hotbird en astra-2 en 1 voor alleen astra-1. Ik zelf scan astra-1 alles van in, astra-2 en hotbird alleen fta. Vervolgens met Top set de boel sorteren. Daar zet ik ook de tijdopnames op Tuner 4 zodat ik altijd de tuner vrij hou voor kijken naar hotbird en astra-2.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Verder overweeg ik of het beter zou zijn tuner 2 te gebruiken voor de 3 satellieten, dan kan ik altijd opnemen van tuner 1 en alle satellietkeuze overhouden op tuner 2..


Je kunt toch ook met tuner 2 opnemen en op tuner 1 dan alle satellieten overhouden? Ik zie het verschil niet. Ik neem tenminste wel aan dat als je gaat opnemen dat er bij gezet kan worden met welke tuner er moet worden opgenomen, met mijn 4000 stel ik dat tenminste wel zelf in.


Klopt, ook bij de 5000 kun je de tuner ingeven.
Maar voor het gemak (standaard komt ie bij een opname met tuner 1) en omdat ik niet de enige ben die opneemt, lijkt me dat als je het omdraait je altijd de volledige satellietkeuze overhoudt zonder dat je er speciaal aan moet denken bij het programmeren.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...