Ga naar inhoud


slecht beeld bij sommige free to air zenders


Hugo2406

Aanbevolen berichten

Na enthousiast mijn topfield 4000 pvr in gebruik te hebben genomen toch nog een probleem.

Omdat ik in eerste instantie een schotel genomen heb om de duitse zenders voor mijn vrouw is voor mij een goede ontvangst van o.a. pro7, sat1 rtl2 enz. heel belangrijk. Op mijn oude anologe ontvanger heb ik geen problemen met al deze zenders, mijn mijn nieuwe heb ik een groot probleem met sat 1 en pro 7. Ik heb meer dan 80% signaal op astra, ik heb dan ook geen probleem met de meeste zenders, alleen ontvangst op de genoemde zenders verspringt steeds tussen 0 en 80 % en heb ik geen tot heel blokkerig beeld. Vreemd genoeg gaat het wel goed met pro7 en sat 1 voor zwitserland en oostenrijk...

Hetzelfde probleem kwam ook al een paar keer voor op ned 1 2 en 3.

Iemand een idee waar mijn probleem ligt en wat ik er aan kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor zover ik weet (of ervan begrijp) zijn er sterke en zwakke transponders ofzo, dus wat je kan proberen is de ontvanger op Pro 7 te zetten en dan de schotel een beetje bijrichten (ze zeggen in ieder geval dat je beter kan uitrichten met een zwakker signaal dan met een heel sterk signaal).

 

maar als je 80% hebt lijkt het me wel redelijk goed afgesteld (maar wat weet ik daar nu van).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook op mijn anologe receiver gemerkt dat wanneer de schotel niet optimaal uitgericht stond deze zenders er als eerste uitlagen.. ik heb de schotel daarom ook uitgericht m.b.v. de analoge receiver op Pro7.. Ik zou deze oefening nog eens kunnen herhalen met mijn topfield. (Maar ik ga met dit weer het dak niet op!) Ik verwachte alleen een constant zwak signaal ipv een verspringend goed tot slecht signaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hugo, je hebt zeker een dect telefoon, die stoort n.l. op deze freq. Gebruik even de zoekfunktie er is al veel over geschreven.

 

gr.D.Quijote

 

Oh ja om het zeker te weten, trek even de voeding uit je dect dan zal het probleem wel over zijn.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Toch nog niet helemaal van het probleem met de dect af. Heb toch nog af en toe de genoemde problemen bij sommige zenders. Nog steeds terug te herleiden naar de dect. Nu wilde ik weten hoe ik de verbinding die het probleem veroorzaakt af kan schermen. Ik las op het forum iets over het maken van een afscherming met aluminiumfolie maar hoe zit dat precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vaker gedaan wordt is de kabel voorzien van een extra afscherming

door er zilverfolie omheen te draaien.

 

Beste oplossing is toch zorgen dat er geen instraling meer komt

kijk de f-connectoren na of deze gemonteerd zijn via database

 

mocht het dan nog niet beter worden is het raadzaam om een andere kabel te nemen

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...