Ga naar inhoud


DVD van DVD recorder vervangen van Panasonic DMR E100H


Gast JJK

Aanbevolen berichten

Dit was 1 van de eerste DVD recorders die t.z.t. in Azië beschikbaar was en de DVD speler heeft al de nodige uren gemaakt. Het is een apparaat gecombineerd met harde schijf.

 

een 2 maanden geleden wilde de DVD speler geen enkele schijf meer afspelen. Ook schoonmaken had geen zin. De DVD speler die er in zat heeft als enig kenmerk de aanduiding VMP6181-1.

 

Nu wil ik deze vervangen en heb een standaard DVD brander genomen. Het inbouwen is geen probleem, maar het apparaat komt nooit meer uit zijn test mode bij het aanschakelen. Als ik hem uitzet schakelt hij vanzelf weer in en komt weer in de test mode.

 

Dit brengt bij mij de volgende vragen:

1) Kan je gewoon een willekeurige DVD brander in een DVD recorder inbouwen?

2) Is de positie van de jumper van belang. Ik heb cable, master en slave en alle drie heb ik geprobeert.

3) Weet iemand wat de aanduiding VMP6181-1 betekent. Misschien dat ik daarmee een originele DVD brander kan krijgen? Google levert niets op.

 

Groet,

 

JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Citaat:
1) Kan je gewoon een willekeurige DVD brander in een DVD recorder inbouwen?

 

Ook ik heb een "ouder" model. Volgens mij moet je een brander zoeken die ook de DVD cartridge aankan. Waarschijnlijk is dit de reden dat hij niet uit de testfase komt. DVD Ram is hier niet aangeslagen, maar in Japan een toppertje.

 

Dit soort branders vindt je voornamelijk in de wat oudere Apple computers.

 

Succes.

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ook ik heb een "ouder" model. Volgens mij moet je een brander zoeken die ook de DVD cartridge aankan. Waarschijnlijk is dit de reden dat hij niet uit de testfase komt. DVD Ram is hier niet aangeslagen, maar in Japan een toppertje.

Dit soort branders vindt je voornamelijk in de wat oudere Apple computers.

Succes.


Wat bedoel je precies met de DVD cartridge. Ik heb namelijk al een HP Lightscribe (of zo) gemonteerd, maar hij werd denk ik niet helemaal herkend.

Denk je dat het zin heeft naar de fabrikant te schrijven?

Groet, JJK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb opndertussen van Panasonic gehoord dat de te vervangen / repareren unit de VXY1789 heet. Heeft iemand hiervan een reparatie manuel? Of misschien dat iemand weet waar je dezen unit kan kopen?

 

Bedankt,

 

 

JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Inmiddles contact gehad met de fabrikant. Ze kunnen voor een bedrag can CHF 375,-- er een nieuwe inzitten. Ben je mooi mee, want dat is duurder dan dezelfde type recorders vandaag.

 

@rocketscientist: Bij mij zit er geen Ram in, maar een gewone DVD burner. Tenminste, dat vind ik.

 

Groet, JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...