Ga naar inhoud


Aanschaf schotel


Gast

Aanbevolen berichten

Ik lees veel berichten over de verschillende schotels dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kan iemand mij de juiste richting opsturen m.b.t de volgende eisen.

 

- Astra 1,2 en Hotbird (lees dat dit de meest interessante sats zijn)

- Goed beeld bij slecht weer

- Ik heb een TF 4000PVR (twintuner) dus moet wel kunnen kijken en opnemen tegelijk.

 

Ook lees ik veel over de visio sat, en verwijzen enkele shops mij op een B&R sat. Ik weet het even allemaal niet meer. De laatste keer dat ik schotel heb gebruikt was 1987, en toen was er nog niet zoveel keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites


tsj een vaste of een moter opstelling maakt kwa prijs niet zoveel uit. maar de zap tijden zijn langer voor een moter dan een vaste opstelling. voor een vaste zou je voor de visio kunnen gaan of archsat daar zijn de meningen over verdeeld al ben ik er toch goed tevreden mee.

 

gr junior

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het daarmee mogelijk zonder te veel gepiel de A1,2 en HB te ontvangen d.m.v een lnb houder.

 

Heeft er ook iemand ervaringen met de Raven scorpio. Dit i.v.m de geperforeerde schotel. Ik weet niet of dat beter of slechter is, maar leek me wel handig op het dak. Dat is natuurlijk een windvanger minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

visiosat G3 heeft een houder voor Astra2/Astra1/Hotbird. Je richt hem uit op Astra1, en Astra2 en Hotbird staan direct goed. Je moet wel nog een beetje optimaliseren met de hoogte van de Astra2/Hotbird LNB's, en daarna met de skew. Maar het is een van de gemakkelijkste schotels om uit te richten op alle drie de sats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan ik dan beter voor de Archsat gaan i.v.m de kosten. Daarvoor kan ik dan weer een tikkie betere LNB nemen. Wat is behalve de LNB's het verschil tussen de ArchSat DJ85EM en de ArchSat DJ85E. Ik vind drie sats wel genoeg, alhoewel amerika wel mooi was om erbij te krijgen, maar dat is sowieso al een probleem begrijp ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DJ85EM heeft een rail voor meerdere LNB's en schijnt een stevigere (betere?) ophanging te hebben. De schotel op zich is identiek. Persoonlijk vind ik dat met Maximum LNB's beter resultaat te behalen is dan met Smart LNB's. Voor de sats die jij wenst te ontvangen hoef je geen hele dure LNB's te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...