Ga naar inhoud


PHP variabele gebruiken in een Function, hoe doe ik dat


Hendrik6073

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een PHP pagina. Dit is een soort prikbord, en geeft een korte omschrijving weer van wat mensen hebben gepost. Om de volledige text weer te geven kunnen de lezers via een radio-button een selectie maken en via een submit button een scherm openen met alle informatie.

 

Omdat ik de volledige informatie in een aangepast formaat scherm zonder adresbalk etc wil hebben staan heb ik een popup script, zie hieronder;

 

<script>

function myPopup8() {

window.open( "http://domein/showprikbord.php", "NewWindow",

"status = 0, height = 400, width = 400, resizable = 1" )

}

</script>

 

Ik kan deze functie aanroepen en dit werkt prima, maarrrrrrr.... hoe kan ik

nu zorgen dat ik een variabele meepost met deze functie. Ik heb een serie van een stuk of 5 items onder elkaar staat en wil bijvoorbeeld het ID meeposten, zodat ik via $_GET dit elders weer op kan pakken.

 

Ik activeer de functie door achter mijn input type='submit' etc... onClick='myPopup8() te plakken.

 

Alvast bedankt !

 

oh ja........ en als ik toch aan het vragen ben. Kan ik binnen PHP het % teken gebruiken om procenten uit te rekenen ? of moet dit altijd via / 100 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


een hele basic oplossing is iets als dit:

 

$id = getal1;

$id2 = getal2;

 

window.open("showprikbord.php?id=<?php echo $id?>&id2=<?php echo $id2?>","NewWin....

 

je kan ok alles echoen:

 

<?php

 

echo "window.open(\"showprikbord.php?id=" . id . "&id2=" . id2 . "\",\"NewWin...

 

?>

And now for something completely similar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat dit niet gaat werken voor mijn probleem. Ik doe een select op een database, 1 van de velden is het veld ID.

 

Ik heb nu 1 stukje script voor de popup window.

 

Ik heb dus iedere keer, per record, 1 variable met de naam $id. Dit ID wil ik dus doorzenden naar de volgende pagina, (gebruikmakend van het popup script) (http://url?id=$id), om deze vervolgens via een $_GET weer op te pakken.

 

Of kan dit wel met jouw voorbeeld en zie ik wat over het hoofd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan door je tabel heen lopen en bij elke rij de bovengenoemde code laten schrijven met het id van die tabelregel. weer even quick n dirty:

 

Code:
$result = mysql_query("SELECT id FROM mytable");while ($row = mysql_fetch_array($result,MYSQL_ASSOC)) {    echo "window.open(\"showprikbord.php?id=" . $row{'id'} . "\",\"NewWin...}

 

je krijgt dan voor elk record in je database een window.open-regel met het desbetreffende id ingevuld

And now for something completely similar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je sessions gebruik kan je elke variabele bewaren en weer oproepen als je hem weer nodig hebt.

Dus als je submit, zet je de id, in een session en in de popup pagina kan je de database query opgeven en uit de session de id halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels via een middenweg bereikt wat ik wilde. Ik laat de functie (door)nummeren dmv een counter, iedere regel heeft dus nu zijn eigen functie, weet niet of dit de meest gewenste oplossing is maart werkt wel

 

Is een beetje over kill he? 903288732 functies die het zelfde doen. Een functie is bedoeld om herhalende code te verwijderen. Je hebt dan een functie die je x parameters geeft en vervolgens doet het wat het moet doen.

 

Als je 903288732 functies in JS hebt dan wordt je pagina ook zwaarder om te downloaden.

 

Wildcard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

oh ja........ en als ik toch aan het vragen ben. Kan ik binnen PHP het % teken gebruiken om procenten uit te rekenen ? of moet dit altijd via / 100 ?



Nee, dat kan niet, het procent teken is om modulo uit te rekenen, nu vraag je je af, wat is dat, nou eigenlijk heel simpel, daarmee kan je een getal terug brengen naar een vaste getalreeks door het hoogste getal van de reeks met een factor van je getal te halen. huh? een voorbeeld:

7 is mijn modulo getal, dus als ik x % 7 doe, moet er altijd iets tussen 0 en 6 uitkomen:

10 % 7 = 3 (10 - 7 = 3)
20 % 7 = 6 (20 - (7*2) = 6)
39 % 7 = 4 (39 - (7*5) = 4)

Ik hoor je denken, waar is dit handig voor, nou stel dat je weet dat een bepaald event over 39 dagen is, maar je wilt op je site niet hebben staan: over 39 dagen! maar iets mooier, dan kan je doen:

39 / 7 = 5 (afgerond naar beneden)
39 % 7 = 4

Met deze getalen schrijf je dan: over 5 weken en 4 dagen!

Zelf gebruik ik deze fuctie erg vaak voor dit soort truukjes, of andere dingen met tijden & datums. Maar er zijn ook wel andere functies denkbaar.

frz.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...