Ga naar inhoud


[500S] Kan geen image in multiboot plaatsen van mijn NSLU2


Liberty1

Aanbevolen berichten

Ik heb een Dreambox 500S en is via CIFS gemount met mijn NSLU2.

Aan mijn NSLU2 hangt een USB HDD van 250 GB.

 

Ik kan daardoor films opnemen en afspelen en dit werkt prima.

 

Op mijn Dreambox 500S heb ik Gemini 3.10 max var versie geinstalleerd met Dreamup met een nulmodem kabel.

Nu wil ik met flashwizzard pro een nieuwe image in mijn multiboot installeren. In feite wil ik dus een 2de image op mijn NSLU2 plaatsen.

 

Bij "Image setup and init" hangt flashwizard zich op. Herstart ik flashwizzard meld hij dat er een image (pli Plubber) on multiboot zit. Maar als ik de Dreambox reboot vindt ik hem niet terug in het boot menu van de dreambox en start de Dreambox Gemini 3.1 weer op die in de flash oorspronkelijk zit.

Dus bij het installeren gaat het op het laatste moment mis. De image staat wel in de fwpro map op de hdd.

 

Al verschillende image's geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Iemand vertelde mij dat ik de dreambox moet mounten als nfs en niet CIFS voor deze toepassing.

 

Maar hoe kan ik mounten met een nfs share? dus in feite een share zonder gebruikersnaam en zonder wachtwoord. Ik heb op de NSLU2 op dit moment de originele image en de USB HDD is Formatted (EXT3). Moet ik er een andere image op de NSLU2 plaatsen en anders formateren of is EXT3 oke?

 

Heeft iemand daar ervaring mee?

 

Of kan de ik image handmatig op de HDD plaatsen?

post-23629-1318258810,7921_thumb.jpg

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt Toine, dan zal ik eerst even kijken voor een alternatieve image voor op de NSLU2

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoi,

Je zult dus een alternatieve image in de NSLU moeten plaatsen.

Dit is een aardig startpunt : http://www.nslu2-linux.org/
Maar ook op Sat4all veel te vinden.

Toine
Welke alternatieve image gebruik je zelf op de NSLU2? En welke kan ik als beste installeren?

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf geen alternatieve versie.

Sterker nog, ik ben gestopt met de NSLU2. ik heb er toch wat performance problemen mee.

Ik heb nu in 1 dreambox een harddisk zitten en deze share ik middels NFS naar een andere dreambox. Dit werkt toch soepeler naar mijn idee.

 

Gr.Toine

Link naar reactie
Delen op andere sites

NFS naar de NSLU2 werkt ook goed. Maar inderdaad je zult er wel een alternatieve firmware in moeten zetten. Zelf draai ik Openslug en heb zowel NFS als CIFS mounts naar de NSLU2. Absoluut geen problemen met performance. Ter indicatie: een bestand van 1 GByte kopieer ik in 6 minuten en 18 seconden van de NLSU2 naar de lokale harddisk van de laptop (via 54 Mb wireless netwerk).

Greetz, Tuxxie

GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird.
Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
NFS naar de NSLU2 werkt ook goed. Maar inderdaad je zult er wel een alternatieve firmware in moeten zetten. Zelf draai ik Openslug en heb zowel NFS als CIFS mounts naar de NSLU2. Absoluut geen problemen met performance. Ter indicatie: een bestand van 1 GByte kopieer ik in 6 minuten en 18 seconden van de NLSU2 naar de lokale harddisk van de laptop (via 54 Mb wireless netwerk).


Ik moet me eerst wat meer verdiepen in de alternatieve firmware voor de NSLU2.
En ik heb dan ook begrepen dat als je Openslug (versie?) installeerd dat je de webinterface van de NSLU2 niet meer werkt en dat je dan gebruik moet maken van Putty. Als ik bijvoorbeeld OpenSlug-2_7-beta installeer heb ik dan meteen nfs on board? Of moet ik eerst dan een NFS server installeren?

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij gelukt om unslung te installeren met de upgrade utility, volgens aanwijzingen via telnet het wachtwoord gewijzigd.

De HDD via de webbrowser van de NSLU2 geformateerd.

 

Maar is was nog niet helemaal klaar want ik was nog niet zo ver om NFS te installeren.

 

Nu het volgende probleem: na een reboot met de HDD aangekoppeld aan de NSLU2 brandt de ready/status led niet meer wel zonder HDD gekoppeld.

Kan verder niet pingen naar de NSLU2 ook niet NSLU rechtstreeks gekoppeld aan de notebook. Met de upgrade utility vindt hij niets van een device.

Via MS IE helemaal niets. Ook met de originele CD van de NSLU2 vindt ik de NSLU2 ook niet terug (misschien IP adres gewijzigd?)

 

Ik wil even stoppen met deze firmware en wil terug naar de originel firmware maar hoe is dit nog mogelijk als er geen tool de NSLU2 meer kan bereiken?

 

Ook al geprobeerd met de reset knop achterop zonder resultaat.

 

Iemand een goede tip? Alvast bedankt

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is het mij niet gelukt om een NFS server op de slak te draaien vanwege andere problemen, zie vorige berichten van mij.

 

Gelukkig is het mij nu wel gelukt om met een tandenstoker en de upgrade utility de originele firmware weer terug te plaatsen zodat ik in ieder geval weer films kan bekijken en opnemen via de Dreambox 500S.

 

Voorlopige stop ik er even mee om een alternatieve firmware op de NSLU2 te plaatsen.

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...