Ga naar inhoud


[7025S] hoe de NL kanalen aan de praat krijgen ?


renzie

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een 7025 aangeschaft. Dit blijkt toch een heel ander apparaat te zijn. Waar ik mijn 7000 in een paar minuten draaiend heb zit ik al de hele middag te kloten om uberhaupt de nederlandse kanalen aan de praat te krijgen. Alleen de FTA kanalen spelen. ik heb Gemini 1.7 en 1.8 geprobeerd.

 

Ook met een common interface en Canal+ kaart krijg ik geen beeld. Werkt de com.interface soms (nog) niet? Ook de Emu's krijg ik niet aan de praat. waar mgcamd bij de 7000/500 meteen werkt lukt dit niet bij de 7025.

 

Wie kan mij aangeven hoe ik met welke image de ned kanalen spelend kan krijgen?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


inmiddels is het gelukt om de ned kanalen spelend te krijgen. Mgcamd alleen blijkt niet voldoende te zijn . je moet ook newcs + config installeren. volgende stap is nu om mijn (interne) shares aan de praat te krijgen.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, hij bevalt prima. het is in het begin ffe puzzelen als je al twee jaar met de 7000 en de 500 gewent ben. een aantal files staan op een andere plek als je met cute ftp aan de slag gaat. inmiddels heb ik mijn share werkend, nwe kanalenlijst erin gekregen met dreamboxedit.

 

hij werkt verder zeer stabiel. ik heb net bij wijze van test 5 opnames gelijktijdig gemaakt. alles werkt gewoon. er zijn echter nog niet veel toeters en bellen in de vorm van plugg ins voor. maar de basis dingen zoals kijken en opnemen van meerdere programmas tegelijk, timeshiften etc die werken prima.

 

ik heb nu gemini 1.80 erin zitten en afgezien van een bug welke met een update via een download met de AB verholpen kan worden (ook een nwe feature in enigma2) werkt alles gewoon. Tuner A via Diseq ABCD switch en tuner B op de Stab rotor.

 

ik ga er van uit dat de komende maanden enigma 2 verder ontwikkeldzal worden en dat de image bouwers daar langzaam steeds meer zaken die wij van de 7000 gewent zijn daar in zullen bouwen. jammer dat het Pli team vooralsnog heeft afgehaakt voor enigma2 een image te gaan ontwikkelen. Hopelijk veranderd dit met de komst van de 8000.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoe heb je de NL kanalen werkend gekregen?? Er loopt een ander topic waarbij geprobeerd wordt om het maandelijkse update signaal binnen te krijgen. Zou je je configuratie eens willen posten, wellicht dat je mij en anderen kunt helpen!

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...