Ga naar inhoud


Arion 9300-standaard harde schijf ?


Gast pesseyur

Aanbevolen berichten


Een Arion of Echostar wordt stiller als je Instant Replay gewoon uitzet in het menu van de harddisk.

 

Seagate maakt speciaal voor PVR een 160 Gb hdd.

Maxtor Quickview zit in alle 5020.

Samsung 160 Gb 5400 toeren heb ik in mijn Dreambox 7000S.

Andere merken zou ik voor een PVR niet adviseren.

 

Belangrijk is voor een digitale receiver dat de geproduceerde warmte kan worden afgevoerd. Geen andere apparaat onder of boven de receiver zetten. Niet in een gsloten kast zetten, bijv. achter een glazen deur. Geen doekjes boven de receiver. Je kunt de pootjes wat verhogen door extra hoge rubberen pootjes, zodat van onder ook goed kan worden geventileerd.

Als je ventilatie in orde hebt zal de levensduur in ieder geval worden verlengd.

Dreambox DM 8000 PVR milo-image met DVB-C, DVB-T

Pioneer DVR-TS08, Noctua NF-R08

Visiosat Big Bisat 28E-23E-19E-13E-7E-1W

FUBA DAA 850 42E, Channel Master 1m (draaibaar)

2xEMP-Centauri P.168-W V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar het gaat niet om het bekende KRRR-KRRRR geluid,

Niet goed gelezen ??.

 

Het gaat over het brommen (draaien) van de HD, al zet je instant replay nu aan of uit,

De HD blijft vrolijk door draaien (tenzij je de Clarkbelt versie eropzet (gaat alleen op voor de Echostar))

Hij blijft zijn resonaties doorgeven aan de behuizing.

Heb je de tuner ook nog in een houten kast of tv meubel staan dan bromt dit lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Lastig! Mijn handen jeuken om die brackets op de foto wat uit elkaar te buigen en een een stripje rubber tussen te proppen...

Dit was het eerste wat ik gedaan heb, toen ik mijn Arion binnenkreeg, paar reepjes gesneden van een oude binnenband zodat de hd niet aan de zijkanten als aan de onderkant kontact maakt met de bracket.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Haha, en hielp dat?

Dat weet ik dus niet, ik moest zelf de hd plaatsen, heb toen gelijk maar het rubber geplaatst.
Het geluid van mijn Maxtor hd maakte zelf meer herrie, (dit was overigens voor de nieuwe Arion software, waar er wat aan het geluid van de hd gedaan is), wat ik wel weet is toen ik de Maxtor terug in me Topfield plaatste deze weer gewoon stil was in ieder geval niet zo hinderlijk, en de Seagate ook voor de sofware upgrade al stil was in de Arion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...