Ga naar inhoud


[7000S] steeds wachten op signaal!


Gast ylib

Aanbevolen berichten

Ik heb nu toch al verschillende jaren mijn dreambox 7000 en ben hier heel tevreden over. Ik gebruik via de stick verschillende opstartmogelijkheden zoals pli flubber en gemini 3.0

 

Nu is het zo dat wanneer ik mijn box volledig afsluit of wanneer ik van firmware wissel (pli of gemini) ik geruime tijd geen signaal ontvang (ongeveer 10 min.) dan opeens krijg ik signaal en gaan alle zenders open. heeft iemand anders dit probleem al ervaren en wat kan ik eraan doen , ps ik heb ze er ook al eens af gedaan en terug op gezet maar het probleem blijft.

 

 

Thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is je SNR slecht en daarna weer goed, of is het de cam die niet automatisch start?

Als het de SNR is, heb je dan een schotel met meer koppen en een DiSEqC?

Mijn ervaring is dat bij de 7000 het DiSEqC-signaal niet altijd even goed overkomt bij alle DiSEqCs, en dat je dan een paar minuten met een SNR van 40-45% kunt zitten.

Wat hier aan te doen is weet ik nog niet (behalve een andere DiSEqC halen).

Dat cams niet altijd meteen goed starten is ook een bekend probleem.

Dan helpt het om via het blue panel de cam even met de hand te herstarten.

 

Suc6, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lion 521 : ik werk met een vaste opstelling met 4 LNB's en een disecq 4 in one. deze opstelling heb ik nog maar net want daarvoor had ik een dubbele kop (hotbird en astra 19°) die zonder disecq rechtstreeks op de dreambox was aangesloten en toen had ik dat probleem ook al!!??,!!

Dit het signaal SNR 40-45% aangeeft klopt als een bus en daarna schiet hij door naar 85% en krijg ik beeld.

 

Hopelijk hebben jullie nu wat meer info zodat we hier samen een oplossing voor vinden.

 

Thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er ook een hdd in hangen ? Lijkt erg op een stroom tekort namelijk. Zeker bij het opnieuw starten gebeurt en nochal e.e.a. in de box in de achtergrond. En die 10 minuten lijken ook wel verdacht veel op de default sleep tijd van de hdd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@lion 521 : ik werk met een vaste opstelling met 4 LNB's en een disecq 4 in one. deze opstelling heb ik nog maar net want daarvoor had ik een dubbele kop (hotbird en astra 19°) die zonder disecq rechtstreeks op de dreambox was aangesloten en toen had ik dat probleem ook al!!??,!!

Is hetzelfde probleem. Een monobloc Astra/Hotbird heeft een ingebouwde diseqc.
Met mijn monobloc had ik dit probleem ook, net als met mijn huidige diseqc.
De vorige diseqc had het probleem niet, maar die gaf teveel demping.
Bij mij lijkt het ook van de temperatuur buiten af te hangen, of de zon op de diseqc schijnt of niet.
Herhaald heen en weer zappen op de satelliet die hij niet pakt doet vaak het beeld eerder tevoorschijn komen.
Dit ook weer afhankelijk van welke transponders de zenders op zitten.
Als-ie een satelliet een keer heeft, en ik blijf op dezelfde satelliet, dan is er niks meer aan de hand.

Citaat:
Dit het signaal SNR 40-45% aangeeft klopt als een bus en daarna schiet hij door naar 85% en krijg ik beeld.

Ja, die 40-45 geeft aan dat je het signaal van de verkeerde kop krijgt, en dat de diseqc dus niet correct geschakeld heeft.

Ik heb het idee dat het diseqc-signaal van een 7000 net op het randje is.
Het is niet voor niets dat ze in de 7020 de diseqc generator volledig herzien hebben.
Sommige diseqcs schakelen ook bij een 7000 fijn, andere hebben wat meer moeite.

Greetz, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit wel al eens meegemaakt, het signaal komt pas als de hdd ophoud met spinen. Het lijkt erop dat er net iets teveel gevraagt wordt van de voeding. Het vreemde is echter wel dat de dreambox na de opstart probleempjes gewoon functioneerd, dus opnames gaan gewoon goed.

Extra elco's op de voedings lijnen van de hdd helpen hier ook niet, dit heb ik dus al geprobeerd. Heb tot nu toe nog geen oplossing gevonden.

 

gr,

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank aan allen die het één en het ander hebben meegedeeld, met deze gegevens heb ik wat zitten spelen en ben tot het volgende gekomen:

 

als de dreambox opstart , spint de HD enorm en waarschijnlijk door een sterke stroomstoot komt die in de problemen. Als ik niet te lang wil wachten dan moet ik de HD zo snel mogelijk af krijgen. Dit doe ik door stand by te schakelen. HD valt uit en wanneer ik de dreambox dan weer aan zet, start de HD niet mee op! kort daarna komt het signaal er dan door (meestal) ik hoop dat ik hiermee ook wat bijdraag!

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...