Ga naar inhoud


Ik kan geen signaal ontvangen


Gast

Aanbevolen berichten

Beste bezoekers,

 

 

Ik heb een Technisat digibox 2 met irdeto, zonder geschikte kaart, als ik mijn schotel ophang, dan krijg ik steeds geen signaal, ligt dit aan het richten of aan het feit dat er iets is met de sateliet ontvanger, ik kan wel de software instellen namelijk. Op de ontvanger van de LNB staat dan 0db.

 

Wat is hier nu het probleem, probleem 1 is dat ik niet helemaal 19 graden zuid oost kan draaien van wege de muur die op het westen staat. Verder weet ik het niet.

 

Mvg,

 

B.J.C.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom on board

 

Ik denk dat het inderdaad met het uitrichten te maken heeft (en of de f conectors niet goed gemonteerd) Het is een nauwkeurig klusje een schotel afstellen en zeker als je een beginnen bent. Dus neem de tijd ervoor en ga milimeter voor milimeter te werk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Dead Pulsar,

 

Als eerste van harte welkom hier. Ik ben zeker dat velen hier je verder kunnen helpen.

 

Hoe dan ook het probleem dat je aankaart kan vele oorzaken hebben. Als je de Astra op 19.2° wilt ontvangen heb je natuurlijk vrij zicht nodig. Om te kijken of je apparatuur goed is raad ik je aan eens te proberen op 13° (Hotbird) of anders 28° (Astra 2) uit te richten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dead Pulsar,

 

Het lijkt er op dat je je schotel goed moet uitrichten. Hier een kort door de bocht mannier om in de goede richting te komen.

 

Als eerste moet je zorgen dat je de schotel met gebruik van de gradenboog achter op de rug van de schotel deze op 29 graden zet en deze nu losvast vast zet.

 

Nu ga je rond een uur of twaalf in de middag beginnen met het ophangen van je schotel. Waarom op deze tijd? Nou, rond deze tijd staat de zon in de richting van de ASTRA 19 graden oost, de satelliet waarop jij je schotel wilt uitrichten. Nogmaals het gaat om de richting en niet de hoogte van de zon.

 

Nu zit je aardig in de richting en moet je nog wat fijn tunen om het juiste signaal te krijgen (beetje naar links, een beetje naar rechts draaien, beetje omhoog een beetje naar beneden met de schotel)

 

Satelliet ontvanger inlezen, en een van de eerst zenders zou "bijbel TV" moeten zijn. Klopt dit dan zit je op de juiste satelliet.

 

Succes,

 

Janhendrik

Uitgeschoteld door de verhuizing......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...