Ga naar inhoud


Ontvangstsignaal weg, LNB defect?


pretpat

Aanbevolen berichten

Ik heb een schotel met 4 lnb's waarvan de Astra 19,2 een twin lnb is. De 4 lnb's zitten via een diseqc aangesloten op een Dreambox 7000 en de tweede aansluiting van de twin lnb zit rechtstreeks op een DM500. Sinds gisteren (terwijl ik tv zat te kijken) heb ik ineens geen beeld meer op beide ontvangers. De overige lnb's ontvangen nog wel. Daarmee sluit ik uit dat het de kabel, f-connector, diseqc, afregeling of de ontvanger is. Lijkt mij dus een geval defecte lnb.

 

Het vreemde is alleen dat ik op een aantal horizontale frequenties nog wel een hoog ontvangstsignaal heb en dat ik BBC Prime nog wel kan bekijken. En ja ik weet zeker dat dit BBC Prime op de 19,2 is.

 

Is het mogelijk dat een lnb dusdanig defect raakt dat sommige frequenties en polarisaties niet meer ontvangen kunnen worden terwijl andere nog wel werken? Of zoek ik verkeerd of kijk ik wat over het hoofd?

 

Iemand enig idee?

 

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben onlangs verhuisd en weet zo 1-2-3 niet waar ik een lnb heb. En ik rommel liever niet met de opstelling als het niet hoeft, vandaar dat ik even zeker wilde weten of het niet nog iets anders zou kunnen zijn. Aangezien de twin lnb bijna nieuw is en ik hem pas vlak voor mijn verhuizing heb gekocht vond ik het nogal erg snel om kapot te gaan. Maar als het dus mogelijk is dat een lnb dusdanig defect is dat hij nog wel gedeeltelijk werkt zal ik maar eens in de verhuisdozen gaan snuffelen.

 

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben sinds gisteravond 23 uur geen beeld meer met onze Topfield TF4000PVR.

Zowel de Astra 1, als de Astra 2 waren niet te zien, sterker nog: er was helemaaaaaaal niets te zien op de TV.

De andere receiver (DXL 9100) met hotbird was wel goed, dus ik heb nog getest of de aansluiting van de scart misschien niet goed was, maar ook daar lag het probleem niet.

We hadden net een nieuwe (atoomgestuurde) klok opgehangen, dus ik dacht nog:misschien ligt het daar aan.... Dus klok een stukje verder weg, de receiver aan, en maar hopen dat het signaal weer terug zou komen. Maar helaas zonder resultaat.

 

Toen ik deze vraag tegenkwam, was ik (dus) erg benieuwd naar de reacties en mogelijke oplossingen. Maar de opmerking over de LNB vind ik een beetje raar eerlijk gezegd.

Maar oké, toch maar kijken of het helpt, een andere kop.

Dus, heb ik getest met een Philips receiver (mèt een kaartje)die anders op de slaapkamer staat, en een DXL 9100 (alleen free-to-air van de $#@%!%#$#@#!)waar de hotbird op zit.

Op de Topfield kreeg ik helemaal géén beeld!! Ook géén menu!!!!

 

Dus volgens mij ligt het echt aan het apparaat zelf.....

Misschien zijn er meer mensen die dit probleem hebben (gehad) en een oplossing weten??!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag ging ook over een dreambox, de vraagsteller had ook nog beeld. Als je geen beeld hebt en ook geen topfield menu's dan is er duidelijk iets met de ontvanger zelf aan de hand. Waarschijnlijk ligt er een zekering uit maar die gaat er niet zomaar uit, dus naar de dealer ermee en laten repareren.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even hierop terugkomen. Toen ik op de ladder stond om de LNB te vervangen bleek dat de klem niet goed vast zat en dat ik de LNB kon draaien om zijn as (skew). Op dat moment was ik overtuigd dat dat toch de oorzaak was en ik begon te draaien voor een betere afstelling. Maar hoe ik ook draaide ik kwam niet hoger als 62% wat voor een dreambox veels te laag is. Toen ik nog beeld had zat ik op zo'n 85%.

Overigens heb ik wel één of twee keer een lock gehad en had ik even beeld.

Toen toch maar besloten om een andere single LNB terug te zetten om te testen en binnen no-time weer 85%.

Dus toch de LNB defect blijkbaar. Alleen wel NOG vreemder dat ik toch nog een signaal binnen kreeg maar die te zwak was. Het blijkt dat een LNB dus stuk kan gaan zonder compleet niets meer te doen.

 

Ik ben nog niet terug naar de winkel gegaan met mijn LNB (zit nog garantie op) maar ik ben benieuwd wat ze er van zeggen.

 

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...