Ga naar inhoud


IRDETO / SECA


Gast

Aanbevolen berichten


Irdeto en seca zijn coderingnormen waarmee satellietproviders hun gecodeerde Tv en Radiosignalen versturen. In het begin van digitale ontvangst waren er uitsluitend ontvangers geschikt voor de ontvangst van de met Irdeto gecodeerde (toenmalige)F*lmn*t pakket en de free-to-air kanalen. Wat later met de overname van f*ilmn*t door C+ ontstond een wat rare situatie. C+ werkte toe o.a. in Frankrijk met de seca technologie. Het lag voor de hand dat C+ zou overstappen op Seca. Echter er waren al 10-duizenden Irdeto ontvangers in Nederland verkocht. Stoppen met Irdeto zou toen en nu nog onverstandig zijn en de oplossing lag dus in simulcrypt. Namelijk uitzenden in de 2 coderingen tegelijkertijd. <BR>Bij de keuze van een ontvanger bekijk je natuurlijk eerst de financiële kant. Een Irdeto of seca receiver zijn tegenwoordig niet duur in aankoop. Je moet ook voor jezelf uitmaken wat je wilt zien. Hou je het bij de Nederlandse zenders dan lijkt mij persoonlijk een Seca-doos een beste keuze. Wens je meer (buitenlandse zenders) dan kies ik voor een common interface ontvanger. Waar je dan moet voor zorgen is de juiste CI module en de correcte smartcard. <BR>Voor meer info over de diverse ontvangers verwijs ik je naar het board. Humax, Nokia, voor elk wat wils...je vindt er zeker je gading.<BR>Veel succes! <BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...