Ga naar inhoud


gebruik satfinder


habibi

Aanbevolen berichten

Mijn scho0tel is niet precies goed afgesteld. Ik heb wel beeld op Astra 1, maar niet alle mogelijke zenders en ik zit met de belangrijke zenders (ned 1 etc) op het randje. Daar is niet veel verbeelding voor nodig om te bedenken dat ik in de winter niet zo heel veel zal kunnen kijken.

 

Overigens heb ik een triax 78 met een vrij zware multi lnb houder (zelfbouw) en 3 lnb's eraan hangen. De astra1 lnb zit wel in het centrum (aan de originele lnbhouder). Dit systeem zit dan ook nog op een stab hh100 (mijn tweede sattuner is draaibaar). Een beetje gecompliceerd maar het zou wel moeten werken en dat doet het ook, maar niet goed genoeg.

 

Nu is het afgesteld met een satfinder (beetje een goedkope). In de handleiding staat helemaal naar het eind draaien, afstellen, terugsdraaien naar 0 en finetunen. Dat heb ik gedaan met het huidige resultaat.

 

Mijn vragen:

*Zou dit geheel te zwaar kunnen zijn, waardoor de lnb niet goed het midden ziet?

*Zou de satfinder wel goed genoeg zijn?

* heeft het zin de satfinder nog verder dicht draaien (-2,-4,-6) om dan nog fijner af te stellen?

*wie heeft er een suggestie (behalve dan koop een betere satfinder of zo).

 

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

 

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je dezelfde satfinder hebt die ik heb (ook een goedkope), dan moet je de satfinder bijna helemaal open draaien en dan ruw uitrichten. Daarna steeds een héél klein stapje dichtdraaien en de schotel bijstellen om het signaal weer optimaal te krijgen. Op een gegeven moment kan je niet verder, dan heb je pas optimaal signaal.

 

En staat je mast wel waterpas?

 

Heb je http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...p;page=0#675763 wel gevolgd?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt W3ird N3rd, dan gaan we nog maar eens het dak op. Maar mijn maatje kan deze week niet en ik het weekend niet, dus daar moet ik nog op wachten.

 

De mast (nou ja mast, 30cm) staat wel waterpas. Heb ik nu niet nagekeken, maar in het verleden wel en de schotel staat op die plek al enige jaren. De problemen begonnen nadat ik de andere lnb's geplaatst had en de schotel per ongeluk uit de richting gedraaid had.

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mijn scho0tel is niet precies goed afgesteld. Ik heb wel beeld op Astra 1, maar niet alle mogelijke zenders en ik zit met de belangrijke zenders (ned 1 etc) op het randje. Daar is niet veel verbeelding voor nodig om te bedenken dat ik in de winter niet zo heel veel zal kunnen kijken.

Overigens heb ik een triax 78 met een vrij zware multi lnb houder (zelfbouw) en 3 lnb's eraan hangen. De astra1 lnb zit wel in het centrum (aan de originele lnbhouder). Dit systeem zit dan ook nog op een stab hh100 (mijn tweede sattuner is draaibaar). Een beetje gecompliceerd maar het zou wel moeten werken en dat doet het ook, maar niet goed genoeg.

Nu is het afgesteld met een satfinder (beetje een goedkope). In de handleiding staat helemaal naar het eind draaien, afstellen, terugsdraaien naar 0 en finetunen. Dat heb ik gedaan met het huidige resultaat.

Mijn vragen:
*Zou dit geheel te zwaar kunnen zijn, waardoor de lnb niet goed het midden ziet?
*Zou de satfinder wel goed genoeg zijn?
* heeft het zin de satfinder nog verder dicht draaien (-2,-4,-6) om dan nog fijner af te stellen?
*wie heeft er een suggestie (behalve dan koop een betere satfinder of zo).


Alvast bedankt!

Groeten,

Jos


En waar staan die andere 2 lnb's op gericht??

Misschien is een foto erbij voor de techneuten onder ons ook wel leuk om te zien wat je zelf in mekaar hebt geknutselt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...