Ga naar inhoud


[500S] LNB Voeding probleem. zoek schema/info.


Satq

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb hier een 500s staan waarvan de voedingsspanning van de LNB inzakt. Is er iemand die mij kan vertellen hoe dit werkt (12v=>18v). Of heeft er iemand een schema van het voedings-circuit.

Zodra ik mijn 350ma Test-dummy aansluit stort de spanning in naar 0V. Haal ik mijn dummy los, dan het ik vrijwel direct weer sanning.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Al vaak bekeken, nog geen tips, dus maar even aan het speuren gegaan.

 

Het blijkt dat het hart van de LNB-spanningsvoorziening een kleine step-up convertor is. U70, samen met L701 en D71 zijn hierin de belangrijkste onderdelen.

U70 is een LT1930 hiervan is op het net eventueel wel een datasheetje te vinden.

U70 maakt van 12V 14/18V, de spanning wordt ingesteld met R708 en R709, R711 is mogelijk voor de 2e voedingsspanning en wordt mogelijk via een transistortje geschakeld.

Bij mij bleek de oplossing uiteindelijk simpel, F70 bleek defect, zodra er een beetje stroom begon te lopen kakte de spanning inelkaar, met als resultaat geen ontvangst.

 

Gebruik mijn aantekeningen als richtlijn, ik heb niets uit een schema overgenomen (omdat ik dat helaas niet heb), maar datgene opgetekend wat ik heb kunnen beredeneren!

 

dm500s_lnb.gif

 

Edwin

 

Oh ja, dit kleine droomdoosje lijkt mij een kopie. Slechte onderdelen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...