Ga naar inhoud


Chellomedia sluit voor Film1 contract met Walt Disney


athloni

Aanbevolen berichten

Buena Vista International Television (BVITV), het internationaal filmbedrijf van de Walt Disney COmpany, heeft met de Nederlandse betaaltelevisiezender Film 1, onderdeel van Chellomedia, een overeenkomst gesloten. Hiermee komt Film 1 in bezit van de exclusieve filmrechten voor uitzenden via betaaltelevisie en Video On Demand diensten.

 

In het pakket van filmrechten zitten onder meer de licenties van films van Walt Disney Pictures, Touchstone Pictures en Miramax films. De rechten zijn gebiedsgebonden en zijn alleen voor de Nederlandse markt gekocht. Het gaat hier om de uitzendlicenties van zowel kabel als satellietdistributie. Daarbij moet verder opgemerkt worden dat Film 1 ook de uitzendrechten van het gehele pakket heeft verworven voor het uitzenden in hoog gedefineerde kwaliteit (HDTV). De rechten voor Video On Demand (VOD) zijn gekocht voor de nieuwe dienst van Film 1 die aan het eind van het jaar in Nederland gestart zal gaan worden.

 

Bron: SatellietNieuws.nl

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu hoop ik stiekem dat (als Film1 HD ook op sat komt, hoophoophoop!) we nog eens HD-versies van Ducktales (de film) en A Goofy Movie tegenkomen, maar ik vrees ergens dat deze films al te oud zijn..

 

Maar sowieso goed nieuws, Disney(/TS/MM) heeft sowieso een hoop goede films, dus ik ben benieuwd wat ze allemaal gaan uitzenden de komende maanden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...