Ga naar inhoud


Andere benaming voor Mega-programmer DL20?


Gast

Aanbevolen berichten

Als beginner blijf ik ondanks vriendelijke hulp ******en.<BR>Ik schafte mij via België die programmer aan , samen met een kaart waar Piccard V1.1 op staat. Begrijp niet goed welke gebruiksaanwijzing ik moet gebruiken om seca goed te laden.<P>Als ik win-phoenix gebruik, crasht mijn computer.<P>Als ik pic 24 c 12 open, gebeurt er wel veel, maar ik weet niet of ik het goed doe. Ik laad eerst hex dan bin. Is dat voldoende?<BR>Moet ik daarna nog een ander programma gebruiken? een stap per stap uitleg, specifiek voor deze kaart is welkom. Ik had er één gekregen, maar met winphoenix erbij gaat het niet<P>Van een domme Belg in Frankrijk<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


'k heb zelf een DL-2 programmer en ik denk dat die gelijk is aan jou DL-20.<BR>Ik kan met het ding geen goldwafer progen (telefoonkaart waar een pic16F84 en 24c16 inzit). Je kunt wel wafer kaarten met enkel de PIC16f84 laden of lose IC'tjes van een pic-kaart laden.<BR>Losse IC's laden is heel simpel de ic in het voetje plaatsen, adapter op het net, in dos het programma prog.exe (of 24C13) starten, juiste ic kiezen, binfile openen en program kiezen, stroom eraf pic16f84 plaatsen en hetzelfde als eerder beschreven let op dat de power on timer bij een 16F84 op YES staat.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de DL20 programmeer je inderdaad de 16F84 van de goldwafer. Fuses op XT=on rest is off. Programeren gaat goed met PIX 1.15<BR>Stand: master en type=3.<BR>Om de 24c12 te proggen op de goldcard heb je een andere programmer nodig. Bijv een Phoenix. Dit kan ook gedaan worden vanuit PIX 1.15 mits de juiste loader aanwezig is (MM3) en onder pure dos.<BR>Met een DL 20 of MEGA progger kun je dus NIET de 24C16 van de goldcard/pcb proggen !<P>Succes ermee.<BR>MTB<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een opmerking betreffende de Mega-programmer: deze werkt perfect met de Windows software ICprog 1.02 (zie downloadpaginas) Settings: Schaer, LPT1 en invert VCC aanvinken.Voorts kan je met deze soft ook goldcards of cards met PIC+eeprom programmeren d.m.v. de cardwizard functie.<P>Groeten,<P>Alfa One<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je een goldwaffer wil gaan proggen met een DL20, moet je dan ook iets met de schakelaarstand doen?<BR>Op willem.org las ik dat er een master en een slave stand is, weet iemand waar je die standen voor gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De master en slave stand was om vroeger om de zgn dual pic d2mac kaarten (met twee pic processors) te programmeren. Je gebruikt hier dus alleen de master configuratie en verder zoals beschreven in mijn vorig bericht.<BR>Groeten,<P>Alfa One

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...