Ga naar inhoud


Twin monoblock tbv Dreambox


djpetit

Aanbevolen berichten

Satters,

 

op dit moment is mijn huidige configuratie een twinmonoblock (Astra / Hotbird) i.c.m. een topfield PVR 4000. Hierdoor is het dus mogelijk om het ene kanaal op te nemen en de andere te bekijken. Er gaan dus ook 2 kabels naar de receiver. Echter wil ik graag de overstap maken naar een Dreambox (500 of 7020 serie). Hoewel ik er mij van bewust ben dat dit geen twin-tuners zijn wil graag weten of ik deze overstap zonder enig probleem kan maken. M.a.w. kan ik met deze LNB op een van deze twee dreamboxen naar zowel Astra als Hotbird kijken aangezien de dreambox maar een LNB ingang heeft ? Of ben ik verplicht om of een rotor of een andere lnb te kopen ?

 

mvgr en alvast bedankt,

 

J. Klein

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt 2 uitgangen op je Twin Monoblock omdat je 2 tuners hebt in die Topfield PVR (dus beide ingangen bieden Astra/Hotbird).

Dus zowel met een 500 als 7020 zou je beide sats. kunnen ontvangen (alleen opnemen op 1 zender en kijken naar een ander kan niet of slechts beperkt).

 

wat je bijv. wel kan doen is een 500 EN een 7020 kopen (zo kan je bijv. kijken naar Astra op de 500 en opnemen op de 7020, als er een HDD in zit, op bijv. Hotbird).

 

met de 7020 kan je dan ook bijv. kijken naar Nederland 1 en opnemen op Nederland 2 (als beide zenders op de zelfde transponder zitten of zoiets).

 

Maar waarom zou je een PVR systeem (Topfield 4000) willen vervangen door een Dreambox met minder megelijkheden (ik bedoel met een 500 kan je niet opnemen, en de 7020 dan wel maar dat is ook nog steeds geen Twin-Tuner) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
je hebt 2 uitgangen op je Twin Monoblock omdat je 2 tuners hebt in die Topfield PVR (dus beide ingangen bieden Astra/Hotbird).
Dus zowel met een 500 als 7020 zou je beide sats. kunnen ontvangen (alleen opnemen op 1 zender en kijken naar een ander kan niet of slechts beperkt).

wat je bijv. wel kan doen is een 500 EN een 7020 kopen (zo kan je bijv. kijken naar Astra op de 500 en opnemen op de 7020, als er een HDD in zit, op bijv. Hotbird).

met de 7020 kan je dan ook bijv. kijken naar Nederland 1 en opnemen op Nederland 2 (als beide zenders op de zelfde transponder zitten of zoiets).

Maar waarom zou je een PVR systeem (Topfield 4000) willen vervangen door een Dreambox met minder megelijkheden (ik bedoel met een 500 kan je niet opnemen, en de 7020 dan wel maar dat is ook nog steeds geen Twin-Tuner) ?


Aston,
bedankt voor je antwoord. De reden dat ik de overstap wil maken is dat de dreambox meer mogelijkheden heeft mbt cardsharing. Met de DM500 is het wel mogelijk om op te nemen op een HD in mijn netwerk. Ik ben eerlijk gezegd een beetje uitgekeken met mijn topfield. Maar het blijft wel een fijne 'machine'.
groet,
djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, als je wil cardsharen is zo'n Dreambox natuurlijk ideaal.

en als je met een 500 ook kan opnemen (via netwerk zoals je zegt) ben je met 2 dreambox 500 ontvangers waarschijnlijk ook nog eens een heel stuk goedkoper af dan met een PVR zoals je topfield, met daar nog bij dat je dan ook nog eens op 2 tv's verschillende programma's kan kijken (en dus 2 programma's opnemen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
M.a.w. kan ik met deze LNB op een van deze twee dreamboxen naar zowel Astra als Hotbird kijken aangezien de dreambox maar een LNB ingang heeft ?

 

dat is dus je vraag.

en het antwoord is: dat kan probleemloos. je kan van een twin monoblock één uitgang gebruiken en de andere niet. en die tweede uitgang hoef je tegenwoordig ook niet meer af te sluiten met een afsluitweerstand maar wel waterdicht met tape.

 

of met andere woorden: een twin monoblock bevat twee complete monoblocks in één behuizing.

 

bromtol

mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
M.a.w. kan ik met deze LNB op een van deze twee dreamboxen naar zowel Astra als Hotbird kijken aangezien de dreambox maar een LNB ingang heeft ?


dat is dus je vraag.
en het antwoord is: dat kan probleemloos. je kan van een twin monoblock één uitgang gebruiken en de andere niet. en die tweede uitgang hoef je tegenwoordig ook niet meer af te sluiten met een afsluitweerstand maar wel waterdicht met tape.

of met andere woorden: een twin monoblock bevat twee complete monoblocks in één behuizing.

bromtol


Aston, Bromtol,

thanx voor jullie antwoorden.
Topic kan wat mij betreft gesloten worden

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...