Ga naar inhoud


[all] MGcamd client koppelen aan Newcs met radegast


vol

Aanbevolen berichten


bedankt voor je antwoord

 

Heb mijn vraag niet goed geformulierd denk ik

 

ik wil met Mgcamd connecten naar Newcs(wat gebruik maakt van Radegast)

 

Moet nu in newcamd.list een regel aanmaken waarschijnlijk beginnend met

 

R = ???????

 

Hoe moet de volgerde van de info zijn wat ik moet invullen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt connecten naar iets dat Radegast spreekt, zul je /var/etc/radegast.cfg moeten invullen, niet newcamd.conf.

In radegast.cfg moet komen te staan

net routes = 1

net route 1 = 01:0:ip-nr-van-server:port-nr-van-server:0

Die 01 is voor een C+ kaart, en komt overeen met de eerste twee cijfers van de caid.

De rest van radegast.cfg wordt als het goed is niet gebruikt

 

In /var/keys/mg_cfg moet je de regel die met G: begint veranderen in

G: { 02 }

Dan mgcamd opnieuw starten, en je hebt verbinding!

 

Suc6, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is ook mogelijk dat Mgcamd met allebei tegelijk koppelt? dus naar een share die in newcs draait en 1 die via radegast draait?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem.

Welk protocol spreekt die newcs server? Ook Radegast?

Dan maak je er in de radegast.cfg gewoon net routes = 2 van, en je voegt de newcs ip/poort combinatie als regel toe.

 

Voor de instelling van mgcamd (of welke emu dan ook) is in principe het exakte type van de cardserver niet van belang, alleen het protocol (de 'taal') die hij spreekt.

Newcs kan zowel 'newcamd' als 'radegast' spreken, afhankelijk van hoe je het instelt in /var/tuxbox/config/newcs.xml.

MGcamd kan 'radegast', 'newcamd' en 'camd3' spreken.

Met de G: regel uit mg_cfg geef je aan met welk type kaartserver mgcamd verbinding moet leggen.

De precieze instellingen van de kaartserver staan niet in mg_cfg zelf, maar in het configuratiebestand van de emulator wiens 'taal' mgcamd moet spreken.

Moet mgcamd 'radegast' spreken, dan haalt-ie de instellingen uit /var/etc/radegast.cfg, voor newcamd is dat /var/tuxbox/config/newcamd.cfg, en eerlijk gezegd weet ik het niet voor camd3.

De inhoud van die files is hetzelfde als wanneer je de emu die mgcamd emuleert zou gebruiken.

 

In principe kun je dus met mgcamd op twee manieren verbinding leggen met een newcs server: via het radegast of newcamd protocol. Het is maar net hoe je newcs hebt ingesteld.

 

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...