Ga naar inhoud


[7000S] hoe AVI-bestand op dreambox afspelen ?


Peer57

Aanbevolen berichten


Zou volgens mij moeten kunnen ongeacht het type avi.

Je hebt wel een snelle PC nodig.

Installeer vlc op de pc, en de vlc client op de Dreambox.

De VLC op de pc zet dan de avi om in een stream die de Dreambox kan spelen, en de vlc client speelt hem.

Volgens mij zijn er al wel posts geweest waarin dit nader uitgelegd werd.

Even zoeken op VLC.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via streaming moet alles kunnen natuurlijk, maar om het bestand om te zetten naar MPEG2 en leesbaar te maken via de DB is iets anders, daar heb je de juiste converter voor nodig, en in dit geval heb ik er geen idee van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Via streaming moet alles kunnen natuurlijk, maar om het bestand om te zetten naar MPEG2 en leesbaar te maken via de DB is iets anders, daar heb je de juiste converter voor nodig, en in dit geval heb ik er geen idee van.

Ook dat kan met VLC.
En wel met Bestand - Open bestand... - Stream/Save aanvinken - Instellingen - Bestand aanvinken - Bestandsnaam invullen - MPEG TS of MPEG PS aanvinken - Video codec aanvinken - Mp2v selecteren - Bitrate 3072 - Audio codec aanvinken - mp2a selecteren - Bitrate 192 - OK - OK en je krijgt je mpeg, netjes geconverteerd uit welk avi formaat ook.

Greetz, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oftewel in andere woorden: dreambox speelt alleen mpeg1/mpeg2 in mpeg program stream of mpeg transport stream af. Elke vorm van AVI dus niet. En dat is niet om gebruikers te pesten, maar dat is om de dreambox hardware decoding heeft voor mpeg1 en mpeg2, andere codecs worden niet ondersteund door de hardware EN is de processor niet snel genoeg voor. Mpeg program streams en transports streams zijn de gebruikelijke methodes om mpeg1/2 over te brengen dus vandaar dat de dreambox alleen die ondersteunt. AVI en divx zijn zowiezo bagger dus daar mis je niks aan.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...