Ga naar inhoud


Vraag over spaarpremie en lijfrente


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik heb al vanaf het ontstaan van de mogelijkheid de spaarpremie op mijn loon doorgesluisd naar een lijfrentepolis bij Nat.Nederlanden. Ik heb het hierbij over de inmiddels al weer veranderde premiespaarloon regeling waaraan de overheid tot voor kort bijgedragen heeft, inmiddels moet ik zelf de hele premie ophoesten maar daarover gaat deze vraag niet.

 

Laatst heb ik een veronrustend artikel in de krant gelezen over de kosten van een lijfrentepolis, er zou aan het eind van de rit niet veel meer dan de inleg overblijven, dit wordt veroorzaakt door de (veel) te hoge kosten. Het toeval wil dat ik enige tijd geleden een financieel adviseur sprak en die had het ook over lijfrenteproducten met een polis, die zouden vreselijk duur zijn, beter kan je zelf een deal met je bank afsluiten, die hebben voldoende spaar- en beleggingsproducten om zonder polis toch nog wat te verdienen. Hij gaf aan dat het zelfs beter zou zijn nu tussentijds te stoppen, het geld wat is gespaard komt dan op het afgesproken tijdstip vrij, het geld wat je nu iedere maand inlegt vervolgens steken in een nieuw product zonder polis. Dan ben je wel wat belastingvoordeel kwijt maar dit weegt niet op tegen de financieele voordelen.

 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Neem een gespreid aandelen investeer/spaarplan, is iets van 6-10% per jaar, inleg bepaal je zelf en kan je opnemen als pensioenplan. NN heeft hier mooie oplossing voor. De rest is de moeite niet meer waard.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...