Ga naar inhoud


[7000] HD formateren


TiviT

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Wie kan mij ff helpen met het formateren van mijn HD in mijn dreambox? Door installeren van gemini3.10 is er wat fout gegaan en sinsdien ben ik al mijn bestanden kwijt geraakt. Ik dacht ff nieuwe movie dir aanmaken en opnemen maar weer, maar hij neemt maar 4mb op en dan zegt ie HD is full. Het lijkt erop dat alle bestanden er nog op staan maar kan ze niet zien.

 

Dacht toen dan maar formateren. via menu wil niet. dan via telnet.

 

~ > df

Filesystem 1k-blocks Used Available Use% Mounted on

/dev/root 123955 122242 0 100% /

/dev/mtdblock/1 123955 122242 0 100% /var

/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc 123955 122242 0 100% /var/m

t/usb

~ >

 

 

~ > mkfs.ext3 /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc

mke2fs 1.35 (28-Feb-2004)

/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc is entire device, not just one partition

Proceed anyway? (y,n) y

/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc is mounted; will not make a filesystem h

re!

~ >

 

 

Dat lukt dus ook niet. HD is nog gemount maar hoe unmout ik hem dan? met umount /hdd wil niet.

 

Ik gebruik usb stick om op te starten multi boot meerdere images. voor mij part mag alles er opnieuw op gezet worden als ik straks maar weer netjes kan opnemen.

wie kan mij helpen?

 

groeten Ron.

*** Sat Equipment: Dreambox DM800HD & DM7000S * LCD TV Samsung LE-32R72B * Dish 80cm on Astra19.2ºE , Hotbird13ºE , Astra23.5ºE & Astra28.2ºE ***
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hèhè eindelijk weer opnemen. Ik heb de HD uit de dreambox gehaald aan de PC gehangen en een low level format gedaan. HD weer terug in de dreambox formateren vanuit het menu en tadaa hij doet het weer. Waarschijnlijk lag het niet aan de Gemini3.10 maar omdat de hd vol zat waardoor er een fout ontstond. Helaas al mijn opnames kwijt maar het kon niet anders.

 

Grtn Ron.

*** Sat Equipment: Dreambox DM800HD & DM7000S * LCD TV Samsung LE-32R72B * Dish 80cm on Astra19.2ºE , Hotbird13ºE , Astra23.5ºE & Astra28.2ºE ***
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...