Ga naar inhoud


[TP5500PVR] Display later leeg, 1 zender te zien die niet te veranderen is


reptovis

Aanbevolen berichten

Hallo

Sinds het opnieuw opstarten van de topfield 5500 heb ik een vreemd probleem.

 

De tuner start wel op, je krijgt een zender te zien in het display en op de tv. Maar zodra je deze zender gekozen hebt kun je niets meer met de afstandsbediening veranderen noch op de tf zelf. Wil je een zender veranderen dan moet je dat tijdens het opstarten doen.

 

Ik had de volgende taps geinstalleerd, nice display, blue info, 7-dagen display en jaq display.

 

Het werkte altijd zeer goed. Ik heb echter wel onlangs plotseling mijn harddisk leeg gekregen na het opstarten. Daarna geformatteerd en werkte weer goed.

Ik heb al gedacht of de firmware beschadigd is of de taps die op de harddisk staan zijn.

 

Ik heb zodoende de firmware met usb er opnieuw in gezet. Het usb contact was goed en de data werd goed overgestuurd en de ram is goed geflasht.

 

Dit heeft toch niets verbeterd. Bij indrukken van de menuknop tijdens opstarten krijg ik het tf-menu te zien maar dit loopt vast als er gedeelten van de tv zender doorkomen. Je kunt dus niet meer de taps verwijderen, ook niet met altair. Daar kom ik nu niet meer op. (eerst nog wel.

 

Ik denk dan dus dat de harddisk beschadigd is voor de taps.

Wat is nu het beste te doen?

 

Harddisk loskoppelen?

Is er een knop waarmee je het opstarten van de taps kunt verhinderen?

Of hoe kan ik de harddisk weer formatteren, want dat is misschien de oplossing?

of hebben jullie andere suggesties?

 

bij voorbaat dank Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het probleem bij epg uploader ligt. Verplaats deze eens uit de autostart en probeer het opnieuw. Ik heb er ook veel last mee gehad.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op de o druk en de taps worden niet meer geladen loopt hij weer goed. (Bedankt voor jullie info!)

 

Blue line en Jaq pakt hij wel weer handmatig. Zodra nicedisplay en of epg uploader V3.9 geladen wordt loopt de zaak weer vast en kun je niets meer doen.

 

Ik kan als ik de laatste 2 niet uitvoer ook weer met altait op de harde schijf komen. De opgenomen programma's speelt hij ook nog af.

 

Wat dat betreft of er is een beschadiging op de harde schijf voor die taps. (ik heb ze er al opnieuw opgezet epg uploader en nicedisplay) of inderdaad plotseling problemen met epg u[ploader. Alleen waarom nu ineens, werkte altijd goed

 

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost.

Ik heb de harddisk leeggehaald en geformatteerd. Daarna alle taps er weer op en alles loopt weer. De topfield loopt niet meer vast en alle taps werken weer ook de 7-dagen EPG.

Bedankt voor jullie hulp. Ik denk dat het een beschadigde ini was van de 7-dagen EPG. Deze kon ik er namelijk ook niet meer vanaf halen.

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...