Ga naar inhoud


[5510PVR] probleem met nieuwe harde schijf


Gast

Aanbevolen berichten

hoi,ik heb een nieuwe harddisk geplaats op mijn tf5510, schijf geformatterd,jumper staat op master maar na enkele ogenblikken loopt alles compleet vast? wie kan mij helpen, alvast bedankt.ps nieuw lid

Link naar reactie
Delen op andere sites


Soms werkt het zonder de master jumper, als er helemaal geen jumper op zit gaan sommige HD's automatisch in master mode, andere vaak in CS mode.

Je zou kunnen meten of de 12v en 5v spanningen stabiel zijn en of deze niet instorten nadat alles 'vast' staat. Hoelang duurt het voor'die vaststaat?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat de 5v lijn overbelast word, het is dus of meten of dit zo is, of de gegevens over het verbruik wat op de HD staat vergelijken met de specs van de TF of deze dit wel kan leveren.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet ook gewoon kunnen, maar het kan fout gaan als de specs niet overeenkomen, bvb. de HD heeft als specs: 12v 3a + 5v 1,5a

Als de TF dan levert 12v 5a + 5v 1.0a

Dan gaat het dus fout met de 5v lijn.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

@eros,

 

Plaats de harde schijf eens in je pc. En partioneer en formateer daar eens. Vervolgens een of ander test programma. Kan ook zijn dat de harde schijf niet goed is aangezien je een nieuwe hebt gekocht.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de jumper eruit kon ik geen zenders meer opnemen en de HD niet meer formatteren in het instalatiemenu,hoe zit dat met die specs en hoe moet ik dat controleren? misschien ligt het probleem bij de nieuwe HD? Alvast bedankt,groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk in het boekje van de topfield bij de power specs en op de stikker die op de HD zit.

 

Edit: zit effe door de specs heen te kijken van de 5510 maar er staat niet in wat er aan amp's uitkomt op de voeding, dus je zal intern moeten kijken of deze info ergens in de kast staat. Wel staat er een HD max grote vermeld van 160gb... maar dit kan indicatief zijn.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...