Ga naar inhoud


canvas niet te vinden


Gast MAD MONK

Aanbevolen berichten

hoi,

Ik heb van de week voor m'n ouders die in spanje wonen een kaart upgrade gemaakt via de computer zodat ze nu ook belgie kunnen ontvangen. Helaas is in de kanaal lijst geen canvas of belgie 1 te zien. Ik heb ze gezegd om opnieuw kanalen toe te voegen, maar nog steeds niks. Valt niet mee door de telefoon oudjes van rond de 70 technische handelingen te laten uitvoeren. Ik begrijp niet wat de rede kan zijn. iemand een idee? zij hebben een philips

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan je met zo'n CDS of TVV goedgekeurde ontvanger niet heel simpel de kanalen er automatisch laten inzetten (in de volgorde die CDS ze geeft) ??

Met mijn Aston Xena (geen CDS goedgekeurde ontvanger) kan dit trouwens ook.

 

trouwens ik weet niet op welke naam ze zoeken maar als ze al een tijdje in het buitenland wonen zoeken ze misschien nog naar BRT1 of TV1 ?? want het is nu gewoon "één" voor BRT1 en Ketnet/Canvas voor BRT2 (kan dus zijn dat ze "ketnet" op het scherm zien staan ?? want die zenden uit voor kinderen tot de vooravond (tenzij er sport op is, dan heten ze weer "Sporza" of "Canvas").

 

je kan ook manueel zoeken (zit op dezelfde transponder als VTM, VT4, Kanaal2, ... maar als ze een CDS kaartje hebben en geen TVV kaartje zullen die toch niet werken. ActionNOW! zit ook op die transponder dus kijk anders ff of ze die wel hebben).

 

Astra 1G (19.2E) - 12669.50 V - DVB-S - QPSK - 22000 5/6 - NID: 1 - TID: 1116 - Txp: 116 - Beam: Astra 1G

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt,

nee, ze weten wel van canvas en ketnet af en ze hebben al 2x automatisch gezocht maar krijgen deze 2 kanalen niet te zien. En manueel latenzoeken op transponder is te ingewikkeld voor hun. andere mogelijkheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke philips,

welke kaart? (voor CDN of TVV)

voor cdn heet deze één of Ketnet/Canvas

kanaal 41 en 42

 

volgens mijn lijst in de philips ontvanger

 

 

bewerking

kanaalnummers aangepast

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
hoi,
Ik heb van de week voor m'n ouders die in spanje wonen een kaart upgrade gemaakt via de computer zodat ze nu ook belgie kunnen ontvangen. Helaas is in de kanaal lijst geen canvas of belgie 1 te zien. Ik heb ze gezegd om opnieuw kanalen toe te voegen, maar nog steeds niks. Valt niet mee door de telefoon oudjes van rond de 70 technische handelingen te laten uitvoeren. Ik begrijp niet wat de rede kan zijn. iemand een idee? zij hebben een philips

Is het misschien niet handiger als er een lokale dealer eens kijkt of alles wel goed staat en of er signaal is?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

signaal is er want ze ontvangen ook Hallmark en die ouwe was aangenaam verast toen hij plots zaterdag het nederlands elftal via talpa kon ontvangen.

ook ik heb gezegt ff bij een dealer langs te gaan. maar is ook leuk het zelf op te lossen hoewel door de telefoon met hun dat een enorme klus is.

bedankt in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...