Ga naar inhoud


[500S] Gbox herkent TVV card niet


sjama

Aanbevolen berichten

Sedert enige dagen vruchteloos aan het proberen Gbox werkende te krijgen op een DB500. TVV card word herkend door CCcam met beeld. Echter in Gbox Center ziet hij geen kaart zitten. Resultaat natuurlijk ook geen beeld. 4 Gbox processen in proceslijst.

Verder krijg ik ook bij een aantal Gbox center schermen een boodschap dat een betreffende file niet te vinden is in /tmp/ zoals voor share.onl en ecm.info, terwijl die files wel degelijk bestaan maar dan wel in /var/tmp.

Nog een vraagje : waartoe dient CS2G-box ? deze is niet actief in de process lijst. Heb al heel wat doorgelezen ivm gbox_cfg en cwshare.cfg maar geen oplossing. Iemand een idee ? Lijkt me iets basic maar ja... wat ?

mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

heb nu inderdaad beeld. maar heb niet de indruk dat de sharing opstart. krijg ook nog altijd in verschillende menu's de verwijzing naar files in /tmp/ (waar hij ze niet kan vinden terwijl ze wel in de /var/tmp/ staan.

heb ook de entry in de ignore.list niet gevonden.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ondertussen gbox 2.25 draaien. het ook logging/debug aangezet en daaruit blijkt dat alles redelijk actief is. Vandaaruit herkent hij blijkbaar wel mijn kaart en zegt on line te zijn. Het lijkt erop dat Gbox suite en Gbox center een aantal dingen niet herkennen en in de verkeerde /tmp gaan kijken... en mij op het verkeerde been zetten...

Dit lijkt allemaal goed en toch heb ik nog geen beeld met mijn TVV card in Gbox.

In de debug.txt staat ook dat een aantal bestanden niet gevonden zijn : verschillende /var/keys/rom* en /var/keys/conax en /var/keys/crypto Zijn deze nodig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat in gbox_cfg deze lijn goed?

V: { F0 30 }

Krijg je in je logs zoiets te zien als gbox net is opgestart.

 

Init Seca

14:32:11:875: UA: xxxxxxxxxxxxxxx

14:32:12:109: SECA 0000 ppua 00000000 00.00.1990 PBM FFFFFFFFFFFFFF

14:32:12:296: TV VLAANDEREN 006C ppua xxxxxxxx 30.11.2006 PBM xxxxxxxxxxxxxx

14:32:12:484: OPI 3 006D ppua 00000000 00.00.1990 PBM FFFFFFFFFFFFFF

Zoja, zou nu je kaart normaal gezien toch moeten werken.

Quo signo nata es?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
gebruik gbox 2.24 of hoger en verwijder 010006C uit de ignore.list
even rebooten en het zou moeten werken.



merDe


Werkt perfect met Gbox 2.1B hier. Bij de 7025 moet je hoger dan 2.24 gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

en heel erg opletten hoe je deze files open maakt, enkel met Notepad of ied, nooit met Word.

 

Ik heb al cfg files gehad die Gbox niet wou lezen omdat één of ander proggy op het einde van elke lijn ^M had toegevoegd.

 

Heb beste van al is nog alles in Telnet met VI doen, maar je moet er wel mee overweg kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb beste van al is nog alles in Telnet met VI doen, maar je moet er wel mee overweg kunnen.


:1,$s/^M//g zou in vi zelfs je ^M probleem oplossen!
(^M maken kan in een "normale" terminal met [ctrl] + V en dan [enter])

DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45

DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...