Ga naar inhoud


[ALL] DVD -> .rec bestand mogelijk?


Gast

Aanbevolen berichten

Bestaat er goede software om DVD's om te zetten naar .rec bestanden zodat de Topfield als een soort DVD Jukebox gebruikt kan worden ?

 

Ondertussen antwoord op m'n eigen vraag gevonden. Voor diegene die het ook willen kijk hier.

 

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar zal zodra ik een resultaat heb dit hier mededelen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het is gelukt, maar een tijdrovende zaak. Daarnaast is de kwaliteit niet echt super vergeleken met originele DVD.

 

Maar dat ik niet echt mijn probleem. Verder heb ik zo'n 350 muziek cd's nu op de hd staan, en als ik dan ook alle DVD's welke ik heb (zo'n ruim 200) er ook bij wil zetten op de 250Gb HD welke ik gebruik; blijf er weinig ruimte over voor opnames...

 

Wat ik oorspronkelijk in gedachte had, lukt dus niet met de HD beperking (maar 1 HD mogelijk) van de Topfield.

 

Dus dan maar een PC in de meterkast met zo'n Terra aan hd ruimte en dan draadloos terug naar de TV. Hiervoor gebruik ik nu een D-link Mediacenter. Werkt Super !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het niet goed gelukt is via de Topfield zelf. Ik had daar namelijk ook wel interesse in.

 

Fijn dat je in elk geval voor jezelf een bevredigende oplossing gevonden hebt. Veel kijk- en luisterplezier!

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jorgen,

 

Het lukt wel en de kwaliteit is acceptabel, maar wat ik bedoel is:

 

- bijv. 25Gb aan MP3's op een XP geformateerde HD neemt op de Toppy met

indentieke HD zo'n 85Gb in beslag. Dit heeft met het FAT systeem van de Toppy

te maken.

 

Dus zo'n 3,4 keer zoveel ruimte.

 

Heb je een 250Gb en na formatteren, blijft er ongeveer 238Gb over. Laten we dan ongeveer een 150Gb reserveren voor DVD films, zou je dan (theoretisch) ongeveer een kleine 15 DVDs op kunnen slaan.

 

Is dus niet de moeite, m.i.

 

Dus dan beter een goedkoop PC-tje, Wireless met een 3-tal 250Gb USB schijven kan je makkelijk zo'n 240 films kwijt... en dan is het leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...