Ga naar inhoud


DTS weergave in Win MCE/PowerDVD


jernst

Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus s-presso barebone met MCE draaien. Nu heb ik een logitech 5400 setje voor surround erbij met DTS ondersteuning. Ik krijg alles weergegeven behalve DTS. In MCE alleen ruis en met powerDVD hoor ik alleen ploppen met muziek erdoorheen. Ik heb alle instellingen op SPDIF staan in beide programma's, maar ik kom er niet uit. Ik gebruik een toslink aansluiting, uiteraard. Ook bij powerDVD heb ik het aanvullende audiopack. 5.1 film gaat prima, maar geen DTS. Wie heeft een idee?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


De film heeft zeker weten DTS, en die audiostream heb je ook geselecteerd voor afspelen?

 

Bij START-CONFIGURATIE heb je ook geselecteerd dat je 5.1 speakers hebt?

 

Dan wordt het toch wel lastig. Ik heb de Logitech 5500 en het werkt prima.

 

In PowerDVD heb je bij het opstaten ook het DTS logo staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In pricipe hoef je de audiostream niet te selecteren, dat doet de speaker zelf. Ik heb het DTS logo in powerDVD. Overal heb ik 5.1 speakers geactiveerd. Het enige waar ik over twijfel zijn de audio codecs. Ik ging ervan uit, dat dit niet belangrijk is, aangezien het signaal rechtstreeks via toslink naar de active speakers gaat. Of is dat mijn denkfout en moet ik speciale audiocodecs hebben? De orginele drivers zijn van Soundmax.

Ik heb nog even gekeken in mijn software. Daar staan Soundmax audiodrivers geinstalleerd (zag bij asus al nieuwere versie?) en ik heb ook Nvidia stereo drivers geinstalleerd. Deze kwamen mee geinstalleerd met videodrivers van Nvidia, die speciaal voor MCE zijn. Ik kan deze audio drivers niet afzonderlijk weghalen. Ik snap er geen bal meer van.

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik heb dus Nvidia Pure video decoder geinstalleerd, dat is dus een codec, toch? Supports S/PDIF Dolby digital & DTS. In het conf.scherm - software is dit geinstalleerd, maar tesamen met audio stereo??? Daarnaast heb ik ook soundmax software geinstalleerd(on board audio). Zit daar het probleem? Of moet ik andere audio codecs installeren en soundmax verwijderen?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt alleen die soundmax driver nodig, nvidia puredecoder is voor het beeld en heb je _in principe_ niet nodig.(tenzij je hardware matig wilt decoden voor HDTV filmpjes en tevenseen ondersteunende nvidia kaart hebt.)

 

Ik heb het als volgt en werkt prima:

 

Standaard installatie, plus soundmax drivers.

COAX of TOSLink kabeltje van geluidskaart naar receiver.

PowerDVD met DTS ondersteuning (die heb jij dus ook, want je hebt het logo van DTS).

 

In PowerDVD kies je bij configuratie voor SPDIF (heb jij ook al gedaan).

IN windows, bij control panel, sound opties heb ik voor de zekerheid speakers op 5.1 staan, al weet ik niet of dat een vereiste is.

 

Als ik een film opstart met PowerDVD, moet ik wel de juiste audiostream kiezen. Op een DVD staan meerdere audio sporen, bv Engels stereo, engels dts, duits stereo etc.etc. En dan kies ik voor de dts stream en m'n receiver ziet dat vanzelf en laat ook dts zien in het display.

 

Misschien heb je nu al teveel gerotzooid met decoders dat ie de klus kwijt is, maar in principe heb je geen extra decoders nodig voor dts.

Hoe je nu verder moet gaan weet ik ook niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vatt: Heb jij dit ook met audio DTS geprobeerd? Ik bedoel dus geen film met DTS, maar een audio DTS CD.

Welke versie van Soundmax heb jij? Heb jij jou soundmax versie ooit geupdate en hoe heb jij dat gedaan?

Ik heb inderdaad een nvidia kaart. Verder heb ik dezelfde instellingen dus dat zou goed moeten gaan.

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee nooit geprobeerd met audio dts. Ik heb er ook zo snel niet 1 om te testen.

 

Mijn soundmax driver is versie: SoundMAX Audio Driver 5.12.01.5170

op een Asus P4C800-E Deluxe Maar die driver is ook al van 2003 ofzo. Wordt niet meer ge-update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, DTS werkt wel op audio DVD's. Zover ben ik inmiddels. Alleen zou het ook moeten werken op DTS audio CD's, of is dat niet zo. Wie weet hier iets over te vermelden.

De drivers zijn dezelfde als die van mij. Alleen voor de S-presso van asus zijn er nieuwere drivers, versie 6.

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...