Ga naar inhoud


skystar 2 en diseqc 2.0 switch --> switcht niet. Oorzaak?


Gast

Aanbevolen berichten

Beste sat4all-ers,

 

na enige tijd passief de fora bezocht te hebben heb ik afgelopen weekend de stoute schoenen aangetrokken en heb een triax 78 cm met een tegelvoet op mijn platte dak geplaatst. Daaraan zitten 2 twin lnb's, 1 op astra 19.2 en 1 op astra 28.5 dmv een triax flexiblock. Van elke LNB gaat een uitgang naar 2 satconn 2x1 diseqc 2.0 switches, waarvandaan 2 kabels naar mijn skystar 2 lopen. (Ik wil uiteindelijk 2 ontvangers gebruiken)

Op de ene kabel ontvang op astra 19, op de ander astra 28. Het richten lijkt dus goed gegaan ;-).

Alleen krijg ik het niet voor mekaar op 1 kabel beide astras te ontvangen. Voor ik het dak weer opklim graag jullie mening:

-Zou deze switch uberhaupt met de skystar 2 moeten werken (die Diseqc 1.0 compatibel is)? -

-Is het mogelijk (ik heb niet heel erg op kortsluiting gelet) dat de switches kapot zijn?

-Zijn er specifieke instellingen in progdvb of een ander programma waar je ivm deze diseqc op moet letten? Moet ik voor mini diseqc gaan of voor diseqc 1.0/2.0?

 

Heel erg bedankt,

 

Gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allereerst welkom bij sat4all bye.gif

 

Heb je alle Diseqc instellingen geprobeert van de skystar?

Als je de Diseqc passeert, dus met een F-verbindings stukje, heb je dan nog ontvangst?

Je hebt hopelijk wel de as1/as2 lnb's 1 op elke switch zitten, dus niet as1 op 1 switch met beide as1 kabels.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet bijna zeker dat ik de LNB's goed op de disecq heb aangesloten (van elke LNB 1 op iedere disecq). Ik zal proberen of ik ik de disecq kan passeren (ik neem aan om de kabels te checken?).

 

Wellicht mis ik wat mogelijke instellingen in de skystar 2. Ik heb alleen dingen gewijzigd in progdvb, van mini-disecq in disecq 1/2 en dan alle mogelijke combinaties van astra 19 en astra 28. Zijn er nog andere instellingen die veranderd kunnen worden?

 

Dank,

 

Gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Skystar2 zelf steld alleen de hardware en een driver ter beschikking, daarin zijn nauwelijks instellingen te doen. Alles moet in het DVB programma gedaan worden via de driver.

Binnen progDVB zou je voor DiSEqC 1.0 or 2.0 moeten kiezen. Dan verschijnt in het venster ernaast onder de kaart een DiSEqC item met 4 connectie mogelijkheden. Door nu de eerste "not connected" aan te klikken kun je er met Add LNB een sat aan toewijzen. Door in jou geval er Astra 1 en Astra 2 aan te koppelen zou het moeten werken. Als dan een kanaal op Astra 1 gekozen wordt moet dus het DiSEqC commando voor het betreffende DiSEqC pad uitgegeven worden.

Een DiSEqC 2.0 switch is volledig compatibel met 1.0 dus daar kan geen probleem zitten.

Is de ontvangst van de SS2 verder goed? Komt BVN goed door? Er wil nl nog wel eens een probleem zijn met het 22KHz signaal, maar dan heb je meestal ook problemen met ontvangst van de hogeband transponders.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Albert,

 

BVN komt (of eigenlijk kwam) goed door. Inmiddels ben ik het dak opgeweest en helaas lijkt het erop dat ik 1 van mijn LNBs naar zijn grootje heb geholpen.

Het goede nieuws is dat nu ik de Diseqc switch beneden heb het wel werkt. (als ik de nog functionerende LNB op LNB A of B aansluit dan werkt dit goed in progdvb) Misschien toch hier en daar een draadje niet goed afgesloten.

Is het ook mogelijk dat de kabel tussen de skystar2 en de Diseqc te lang is? Ik gok op een meter of 20.

Over de LNB: Met de satfinder werkt hij nog wel. Heb ik de LNB wat verplaatst of kan het goed dat je geen beeld hebt maar wel gepiep met de satfinder?

Bedankt voor je reactie,

 

Gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel kan naturlijk wel te lang zijn maar 20 m is geen enkel probleem.

Een satfinder geeft aan dat er signaal binnenkomt, onverschillig van welke sat dat is. Als je de LNB wat verplaatst hebt is de kans aanwezig dat hij nu een andere sat ziet. Dus kijk nog eens even of je de LNB terug kunt plaatsen op zijn oude plek of zoek eens of, als je de LNB in een bepaalde richting beweegd, het signaal op de satfinder wat zwakker wordt en als je doorgaat met die beweging weer sterker hoort worden. Dan heb je waarschijnlijk weer een andere sat. Zo moet je de sat die erop moet zitten weer tegenkomen.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Albert en anderen,

 

het lijkt toch aan de lengte van de kabel te liggen. Ik heb de de diseqc weer boven aangesloten en nu werkt het niet meer. Als ik een Philips Diseqc die ik kon lenen erop aansluit, werkt het wel. Dus moet het wel liggen aan een wat matige kwaliteit Diseqc (satconn) en een wat lange kabel.

 

Of zijn er nog andere mogelijkheden?

 

Gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem kan ook nog in de SS2 kaart liggen.

Als deze kaart een wat laag 22KHz signaal afgeeft kun je hetzelfde probleem hebben.

Nu zit op deze kaart een spoel die wat gevoelig is voor overbelasting en, als hij te heet geweest is het 22KHz signaal beïnvloed.

Als het mogelijk is meet dan het 22KHz signaal op de coax eens als er op een hogeband transponder afgestemd is (één van de NED kanalen). Dit kan met een goede multimeter met een wisselspanningsbereik van 2V. Deze spanning moet tussen de 350 en 600 mV liggen. Is hij 350mV of lager dan zou ik de spoel vervangen.

Kijk voor verdere info even hier .

Ik heb zelf met een defectie spoel gehad dat de hogeband op de ene LNB prima werkte en op de andere helemaal niet. Het 22KHz signaal was toen rond de 200mV.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing:

 

Ik heb 2 nieuwe maximum 1.0 diseqcs geinstalleerd en die doen het goed.

Ik denk dat de satconn diseqcs niet van geweldige kwaliteit zijn eerlijk gezegd.

 

Groeten,

 

Gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...