Ga naar inhoud


[500S] Meerdere DM500s laten opnemen op 1 pc


Gast silviodanceclub

Aanbevolen berichten

Weet iemand of het mogelijk is om met Meerdere DM500s te streamen en het te laten opnemen op 1 pc ?

 

Ik wil namelijk een test doen met het opnemen van 3 dm500 op 1 pc.ik ben er al mee bezig maar krijg het niet voor elkaar.

 

Groetjes Silvio.

 

Als iemand mij kan helpen ! GRAAG !

Silviodanceclub@hotmail.com

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben wel benieuwd naar het verhaal. Dus liever niet

per e-mail maar in dit topic.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 mappen sharen op de PC. Op iedere dreambox 'zijn' map in /hdd hangen.

 

Wil je ook alle opgenomen films op beide bekijken:

Nog (op beide boxen) een map /var/mnt/otherbox maken, daar de share van de andere box aan hangen en klaar is klara.

Werkte hier prima. (Weliswaar met een 7000 en een 500 maar dat maakt geen klap uit.)

 

-OffTopic-

Damn, net overgestapt van een duits naar een us keyboard. Wel een kwartier over dit bericht gedaan.

 

-Edit-

Nog typo's. Aaaaaaaah!

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Gewoon twee mounts maken naar de PC. Dus twee keer hetzelde doen zoals je met 1 Dreambox zou doen. Alleen lukt 't niet de opnames onderling te delen zonder problemen omdat ze dan allemaal die recordings.epl moeten delen.


via bestandsmodus -> root -> harddisk -> movies kan je er dan natuurlijk wel bij.
of zoals ik doe , op een van de boxen een cronjob laten draaien welke elk uur recordings.epl opnieuw inleest.

werkt vrij goed (mist soms wel eens een file)

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt ! als ik het verhaal goed begrijpt kan ik dan dus geen ngrab recording meer gebruiken. welke software moet ik dan gebruiken ? ook moet ik nog uitvinden hoe ik de dreambox naar de windows machine kan mounten.

is dit ingewikkeld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heel erg bedankt ! als ik het verhaal goed begrijpt kan ik dan dus geen ngrab recording meer gebruiken. welke software moet ik dan gebruiken ? ook moet ik nog uitvinden hoe ik de dreambox naar de windows machine kan mounten.
is dit ingewikkeld ?


KLIK

gr,
RuKo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere opnames tegelijk maken op 1 pc moet ook kunnen met ngrab.

Normaal luistert ngrab op poort 4000, dit zou je dus voor de tweede dreambox bijv. op 4001 kunnen zetten, en voor de derde op 4002.

Je zou dan op je pc het grabbing programma drie keer moeten draaien, met verschillende poortnummers.

Draait je pc Windows of Linux?

Als je ggrab / sserver onder Linux gebruikt gaat dat met -sport 4001.

Met het Windows progje zou ik het zo niet weten, dat wordt even zoeken.

Aan de Dreambox kant kun je gewoon de andere poort in de ngrab-instellingen via het menu veranderen.

 

Als je met meerdere machines op één server opneemt, heeft ngrab het voordeel dat die geen recordings.epl aanmaakt die in de war kan raken van meerdere boxen op dezelfde directory.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...