Ga naar inhoud


[500S] hoe krijg ik internet op de db via een pc die draadloos i-net heeft?


dannyboy

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Heb een probleem en die heb ik geschetst zoals in de bijlage is te zien.

Ik wil mijn dm500 die boven in huis is, opnemen in mijn netwerk waarbij de draadloze router beneden is. Ik wil alleen geen netwerkkabel trekken naar boven.

 

Heb dus een desktop pc boven staan met een draadloze netwerkkaart en een gewone er in.

Als ik nou de dm500 boven verbind met de gewone netwerkkaart in de desktop boven, dan moet ik toch een internettverbinding hebben in de dm500 zolang de desktop aanstaat waarschjnlijk.

 

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt en de groeten,

 

DB

 

PS Weet niet waar deze topic hoort. Anders wordt ie maar naar het juiste forum verplaatst. Mn excuses in dat geval.

post-8546-1318258864,6375_thumb.jpg

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stefke, jij zegt dus dat ik die zgn ethernet bridge moet aansluiten op mn dm500 en zodoende kan de dm500 verbinding maken met de router beneden, zonder dat de pc boven aan hoeft te staan.

 

Ik heb nog een draadloze router over, kan die dienst doen dan als ethernet bridge?

Dat zou dus betekenen dat de draadloze router boven, draadloos verbinding zou moeten maken met de draadloze router beneden. Of moet ik de draadloze router boven wel aan de desktop boven verbinden, zonder de desktop aan te hoeven zetten?

Maar ik wil dus geen kabel naar boven trekken he.

Graag meer info.

 

Alvast bedankt en de groeten,

 

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik heb nog een draadloze router over, kan die dienst doen dan als ethernet bridge?
Dat zou dus betekenen dat de draadloze router boven, draadloos verbinding zou moeten maken met de draadloze router beneden.


Kijk even in de handleiding van de router of je hem in kunt stellen als ethernet bridge. Zo ja, de zelfde SSID instellen als beneden en gewoon aan je DB koppelen. DB vast IP adres geven, en het zou moeten werken.

succes

Dukdalf46
Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk kan je met een crossover utp kabeltje via je pc op netwerk komen.

dus dan gebruik je de als pc doorgeefstation, kabeltje kan je zelf zo maken .

je zal wat instellingen in de netwerk verbingen moeten doen daar weet iemand vast wel raad op.

zie ook afbeelding voor kabel.

succes hiskie

post-25561-1318258864,6793_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de PC windows XP draait is het heel eenvoudig. Ga naar de netwerkinstellingen, selecteer de netwerkkaart en de wireless verbinding (ctrl+muis). Rechts-click en kies de optie om een network bridge te maken. De PC gedraagt zich nu als een netwerk switch en koppelt de twee netwerken aan elkaar.

 

Je moet de dreambox nu wel instellen voor het wireless netwerk, dus waarschijnlijk DHCP weer aanzetten. De dreambox is nu overal te bereiken.

 

Als de PC windows 2000 draait, kies dan voor "Internet connection sharing" op de wireless connectie. Ook hiervoor moet je de dreambox aanpassen. Het is niet (makkelijk) mogelijk om de dreambox te benaderen, de dreambox kan wel elke andere computer (en het internet) benaderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen dreambox en PC moet perse een crosscable. Die kun je gewoon in de winkel kopen, nul problemo. En is ook geen weggegooid geld, mocht je nog een keer een router of switch gaan gebruiken, dan kun je gewoon de crosscable als gewone cable gebruiken, de meeste switches en routers detecteren dat toch vanzelf (bij mij thuis is een kabel ook een cross kabel wat helemaal niet meer hoeft).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, het is gelukt. De db krijgt nu een ipadres wat wel klopt.

Alleen, als ik dan via het Pli menu probeer laatste nieuws te downloaden, duurt dit zeer lang en lijkt het niet te werken.

Is het nou zo dat de db te benaderen is vanuit het netwerk, maar het netwerk mss niet te benaderen is vanuit de db?

 

Alvast bedankt en de groeten,

 

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook een tijdje mee bezig geweest. Is wel een hoop gedoe en het werkt niet stabiel. Het werkt wel redelijk als je de pc opnieuw opstart maar na een paar uur valt het een en ander weer uit.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb een wrt54g router,daar heb ik mijn dreambox op aangesloten.Ik heb mijn dreambox een vast Ipadres gegeven dus DHCP uit,en ik kan de dreambox nu met mijn Laptop (draadloos) berijken zonder probleem en ook mijn pc boven via vaste aansluiting.zal ik je gelijk mijn instelling geven kun je zelf een beetje vergelijken.

PC boven 192.168.2.2

Netwerk Printer boven 192.168.2.5

Laptop (overal)192.168.2.10

Dreambox 192.168.2.3

Gateway (router)192.168.2.1

Ik hoop dat ik je hier een beetje geholpen hebt

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...